Prevádzkovateľ najväčšej svetovej služby na streamovanie hudby Spotify najme stovky zamestnancov v Európe, Austrálii a Kanade, aby povzbudil predaj reklamy a zvýšil príjmy od ľudí, ktorí si platformu nepredplácajú. Ako uviedol šéf reklamného oddelenia firmy Lee Brown, práve tí tvoria väčšinu ich zákazníkov.
Brown tiež informoval, že v spomenutých oblastiach navyšujú počet marketingových pracovníkov v divízii predaja reklamy o viac ako 70 percent. "Investujeme do svojej reklamnej činnosti. Pokiaľ ide o dlhodobú stratégiu, myslím si, že už sa skončilo obdobie, keď reklama tvorila menej než desať percent našich celkových príjmov."
Spotify nadobúda príjmy z predplatného a z reklamy zobrazovanej neplatiacim používateľom. Reklamný biznis, ktorý taktiež zasiahla pandémia, tento rok opäť narastá. Z 365 miliónov mesačne aktívnych používateľov tvoria tí s reklamou 210 miliónov, čo predstavuje zhruba 12 percent celkových príjmov Spotify.
Príjmy z reklamy zvyšuje aj rastúca obľúbenosť podcastov. Platforma ich v druhom štvrťroku ponúkala 2,9 milióna, čo predstavuje medzikvartálny nárast o 12 percent. Tým, že podcasty bývajú dlhšie, poskytujú na reklamu viac priestoru.
Podľa analytikov softwarovej firmy Morningstar reklama tiež Spotify znižuje náklady. „Vedie k menšiemu počtu prehrávaných skladieb a následne k nižším platbám licenčných poplatkov,“ uviedli.