FacebookReuters
StoryEditor

Facebook si zvýšil štvrťročný zisk vďaka mobilnej reklame

01.02.2018, 10:25
Autor:
MediaHubMediaHub
Prevádzkovateľ sociálnej siete Facebook vo štvrtom štvrťroku zvýšil čistý zisk na 4,27 miliardy dolárov z 3,56 miliardy v rovnakom období roku 2016. Firma dnes uviedla, že k rastu zisku prispeli najmä vyššie príjmy z reklamy, a to predovšetkým tej mobilnej.

Celkové príjmy spoločnosti Facebook stúpli o 47 percent na 12,97 miliardy dolárov. Rovnakým tempom vzrástli príjmy za celý rok, a to na 40,65 miliardy dolárov.

Príjmy z reklamy Facebooku predstavovali vo štvrťroku 12,78 miliardy dolárov, zatiaľ čo analytici oslovení agentúrou Reuters predpovedali 12,30 miliardy. Príjmy z mobilnej reklamy, ktorá sa na celku podieľa 89 percentami, vzrástli o celých 84 percenta.

Facebook mal v poslednom minuloročnom štvrťroku zhruba 2,13 miliardy aktívnych užívateľov mesačne. To je o 14 percent viac ako v rovnakom období 2016.

Spoločnosť uviedla, že vďaka zmenám, ktoré zaviedla na novinkovom kanáli News Feed, sa čas strávený užívateľovi na jej sieti zníži každý deň zhruba o 50 miliónov hodín.

Facebook na svojom webe po kritike, že jeho algoritmy uprednostňujú zavádzajúce správy a dezinformácie, vykonal rad zmien. Kanál News Feed, ktorý používateľom poskytuje prísun noviniek od "priateľov" alebo zo zvolených webových stránok novo uprednostňuje správy zdieľané priateľmi a rodinou. Nižší je tiež podiel reklamy.

01 - Modified: 2018-01-20 07:46:22 - Feat.: 0 - Title: Facebook predstavil Messenger trendy pre rok 2018 02 - Modified: 2018-02-01 09:32:30 - Feat.: 0 - Title: Funkcia Snooze zabezpečí zablokovanie obsahu prispievateľa na 30 dní
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. júl 2025 23:12