Sociálna sieť Facebook v októbri minulého roka uviedla špeciálnu verziu chatovacieho nástroja. Messenger Kids je platforma určená pre deti pod 13 rokov.
Minuloročná novinka pre najmladšiu generáciu užívateľov podľa webu The Guardian narazila na odpor zo strany verejnosti. Otvorený list spolu s právnikmi podpísali aj lekári, učitelia a experti na výchovu detí. Podľa nich táto veková skupina nie je pripravená na používanie sociálnych sietí. Výzvu na otvorený list prijala iniciátíva za detstvo bez reklamy v Bostone.
Messenger Kids má oproti plnej verzii niekoľko obmedzení. Pokiaľ si dieťa bude chcieť pridať nového kamaráta, budú to musieť schváliť rodičia oboch detí. Tie si potom budú môcť vymieňať správy, obrázky a viesť videochaty. Rodičia, a nie deti, tiež budú môcť správy mazať, uviedol server BBC. Firma sľúbila, že Messenger Kids zostane bez reklamy a nebude ani zhromažďovať dáta pre marketingové účely.
Mark Zuckerberg sa bráni tým, že už pri vývoji aplikácie sa radil s expertami. Kritici ale namietajú, že podobný nástroj núti deti tráviť pri monitore alebo displeji viac času, ako je v ich veku žiaduce.