Facebook zverejnil výsledky za posledný štvrťrok a zároveň celý rok 2017. Podarilo sa mu dosiahnuť príjmy vo výške 40,65 miliardy dolárov, čo je viac o 47 percent oproti predchádzajúcemu roku.
V posledných mesiacoch Mark Zuckerberg vo viacerých blogoch približoval ideu, akým smerom chce, aby sa Facebook uberal. Na základe toho, už podnikol aj niekoľko zmien. Mení algoritmus, aby zlepšil platformu natoľko, aby predstavovala užitočne strávený čas, obmedzuje dosah reklám a snaží sa sociálnu sieť vrátiť späť ku koreňom a prinášať hodnotnejší obsah. Kvantitu príspevkov sa snaží premeniť na kvalitu.
V príspevku uverejnenom začiatkom roka Zuckerberg píše: „Jednou z oblastí, na ktoré sa budeme v roku 2018 sústrediť, bude to, aby čas, ktorý všetci trávime na Facebooku, bol dobre stráveným časom."
O tom, či tieto zmeny boli účinné hovoria čísla. Čas, ktorý ľudia na Facebooku trávia sa skrátil o 50 miliónov hodín denne (to sú dve minúty na užívateľa na deň).
Denných aktívnych používateľov v roku 2017 bolo priemerne 1,40 miliardy, čo je medziročný nárast o 14 percent.
Mesačný počet aktívnych užívateľov medziročne narástol takisto ako denný o 14 percent.
Na blogu spoločnosť uviedla, že s počiatočnými stratami stráveného času počítali a do budúcna počítajú, ale z dlhodobého hľadiska dúfajú v zlepšenie. Všetky zmeny, ktoré uskutočňujú, majú skvalitniť obsah a zvýšiť interakciu medzi používateľmi.
Príjmy z reklamy medziročne stúpli o 49 percent. A celkovo prekročili 40,6 miliardy dolárov, z čoho samotné náklady činili čiastku 20,4 miliardy dolárov. Príjmy z mobilnej reklamy z toho tvoria 89 percent.
Do marketingu Facebook vlani investoval 4,7 miliardy dolárov a do výskumu 7,75 miliardy.
Celkový počet zamestnancov je 25 105, čo predstavuje medziročný nárast o 47 percent.
Zisk Facebooku vzrástol oproti vlaňajšku o 56 percent a dosiahol 15,9 miliardy dolárov.
Kompletnú štatistiku za rok 2017 si môžete pozrieť tu.