Spoločnosť Facebook vo svojom blogu oznámila, že končí s testovaním newsfeedu s názvom Prieskumník (Explore), ktorý vizuálne stvárnila "raketkou". Do nového priestoru v októbri minulého roka premiestnila väčšinu príspevkov firemných profilov a stránok - a zrejme všetky neplatené. V hlavnom newsfeede zostali iba posty priateľov a platené príspevky.
Po tomto kroku zo strany Facebooku sa zdvihla výrazná vlna kritiky, pretože organický, neplatený obsah príspevkov značiek a médií, prípadne iných fanpagových skupín s veľkým počtom fanúšikov výrazne poklesol.
V priebehu niekoľkých mesiacov okrem tejto zmeny platforma testovala aj ďalšie iné. Napríklad Live video a GIFy fungovali a sú stále dostupné po celom svete.
Sociálna sieť skúšala "raketku" v šiestich krajinách a súčasťou testu, ako určite viete, bolo aj Slovensko.
Počas testovania bol feedback pre firmu jednoznačný. Ľudia nechcú dva samostatné kanály. V prieskumoch zistili aj to, že sú používatelia menej spokojní s príspevkami a mať dve oddelené informačné kanály im v skutočnosti nepomohlo spájať sa viac s priateľmi a rodinou.