Internetová spoločnosť Google bude starostlivejšie preverovať zadávateľov politickej reklamy v Spojených štátoch. Firma to dnes oznámila v San Franciscu.
V budúcnosti bude vyžadovať identifikáciu potvrdenú americkými úradmi a informácie o príkazcovi.
Rozhodnutie je reakciou na sťažnosti z kampane pred prezidentskými voľbami v USA v roku 2016, kedy on-line reklamu zameranú proti demokratickej kandidátke Hillary Clinton zadávali ruské subjekty napojené údajne na Kremeľ.
Niektoré inzeráty boli dokonca podľa neskorších analýz zaplatené v rubľoch. Výraznejší vplyv na rozhodovanie amerických voličov ale podľa médií nemali.
Už vlani v novembri sa spoločnosť Google zaviazala, že vytvorí databázu politických reklám prístupnú všetkým užívateľom. K preventívnym krokom nedávno prikročili aj spoločnosti Facebook alebo Twitter, ktoré pre prijímanie reklamy zavádzajú sprísnené pravidlá platné v televízii alebo ďalších tradičných médiách.
Firma Google oznámila, že detailná kontrola politickej reklamy bude zavedená už tento rok v lete. Bude teda fungovať v novembrových voľbách, kedy budú Američania rozhodovať o obsadení Snemovne reprezentantov a tretiny Senátu.