Dopravná nehoda. Na mieste zostane mŕtvy otec a pri ňom ťažko zranený syn. Toho okamžite vezú do nemocnice, aby ho zachránili. Privolaný lekár má však problém: „Nemôžem ho operovať, lebo je to moje dieťa.“ Ako je to možné?!
Ak ste správne odpovedali na túto logickú hádanku, môžete si gratulovať. Patríte k menšine. Väčšina testovaných ľudí na odpoveď nevie prísť. Problémom sú rodové stereotypy, ktoré sa vryli do spôsobu uvažovania cez umenie a reklamu. Desaťročia prezentácie miesta ženy ako tej, ktorá sa musí postarať o všetko v domácnosti, vedie k tomu, že populácia si ju nevie predstaviť v úlohe chirurga. Ale ani technika alebo trebárs prezidenta.
Reklamný priemysel má veľký vplyv
Na minuloročnom Cannes Lions vzniklo s podporou Úradu Spojených národov pre ženy a v spolupráci s viacerými globálnymi subjektmi Unstereotype Alliance, hnutie s cieľom zbaviť sa rodových stereotypov. Členovia tejto skupiny deklarujú, že reklamný a kreatívny priemysel má moc pozitívne ovplyvniť kultúru a spoločnosť cez to, ako sú ľudia zobrazovaní v reklame a marketingu.
„Iniciatíva vznikla z viery, že potrebujeme novú, bezprecedentnú agendu pre priemysel, ktorá rozbije prekonané a škodlivé stereotypy o mužoch a ženách a pomôže vytvoriť svet s neobmedzenými možnosťami,“ spom...
Zostáva vám 85% na dočítanie.