Dramatický seriál Sestričky, ktorý Markíza priniesla od septembra na televízne obrazovky, si získava čoraz väčšiu popularitu u divákov. Televízia odvysielala už päť z pripravených desiatich epizód prvej série. Do svojej druhej polovice sa seriál prehupol s rekordnými výsledkami.
Posledná epizóda prekonala v utorok 2. októbra dokonca všetky svoje doterajšie rekordy a v oboch hlavných cieľových skupinách sa stala suverénne najsledovanejším nespravodajským programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc. V obchodne dôležitej cieľovej skupine divákov od 12 do 54 rokov dosiahli Sestričky doposiaľ najvyšší rating 10,2 percenta aj trhový podiel na úrovni 28 percent - prvá epizóda pritom štartovala na úrovni 9,1 percenta a podiele tesne nad 25 percentami.
Rastie aj celková sledovanosť seriálu, ktorá už prekročila polmiliónovú hranicu. Pri poslednej epizóde bolo pri obrazovkách 516-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov. Životné osudy štvorice zdravotných sestier a ich pacientov si pozreli najmä mladé diváčky vo veku od 12 do 24 rokov, ktoré Markíze v čase vysielania seriálu zabezpečili trhový podiel takmer 39 percent. Posledné dva týždne Sestričky prekonávajú aj dovtedy neporaziteľných Susedov, poslednú časť si pozrelo o 26-tisíc divákov viac.
Trend modernejších a nákladnejších produkcií odštartovala Markíza na jar so seriálom Milenky, ktorým zacielila na mladšie publikom a najmä na ženské diváčky. Pred pár rokmi však televízie neboli naklonené ženským seriálom. Ako prezradila v rozhovore aj producentka Adriana Kronerová, keď pred dvomi rokmi prišla do Markízy s Milenkami, v prvom kole televíziu nepresvedčila, že ženské seriály sú diera na trhu. Televízia napokon išla do rizika a získala aj nových divákov, ktorí nie sú primárne jej publikum.
Námety Sestričiek a Mileniek vychádzajú rovnako zo zahraničnej predlohy. Kým Milenky boli adaptáciou britského seriálu Mistresses, v prípade Sestričiek siahla televízia po fínskom seriáli Syke, ktorý sa odohráva na pohotovosti na traumatologickom oddelení. Fínska televízia odvysielala už štyri série a pripravuje piatu. Slušné hodnotenie má seriál aj na IMDb, kde si pripísal 7,5 hviezdičiek z 10.
Fínska predloha umožňuje Markíze pokračovať a rozvíjať príbeh hrdiniek aj v ďalších sezónach, čo Milenky kvôli malému počtu epizód pôvodnej predlohy nedovoľovali. Ich potenciál sa však tvorcovia rozhodli využiť a pripravujú filmové spracovanie.
Sestričky majú vystavanú štruktúru postáv tak, aby zacielili na širšie publikum a každá veková kategória si našla svoju hrdinku. Ich osobné príbehy prechádzajú jednotlivými dielmi a prinášajú problémy každodenného života. Riešia rodinné problémy, ľúbostné vzťahy a bežné životné situácie, s akými sa diváci dokážu stotožniť.
Ema (Kristína Svarinská) predstavuje mladú rebelku, ktorá sa snaží sa zaradiť do normálneho života. Jana (Kristína Madarová) je zdanlivo spokojná s krásnou rodinou a svojou prácou, ťahá ju to však inde. Citlivá a utiahnutá Táňa (Anikó Vargová) je bez priateľa, bez rodiny, bez reálneho zázemia a hľadá všetko to, čo nemá. Helena (Dana Košická) sa pokúša po päťdesiatke opäť nájsť radosť zo života, zároveň sa však desí vznikajúceho nového vzťahu.
Všetko Markíza ponúka zabalené do moderne spracovaného vizuálu, či už v exteriéroch alebo interiéroch. Diváci pritom akceptujú aj fakt, že slovenské zdravotníctvo štandardne takéto nie je.
Lekárske drámy sú v poslednej dobe divácky obľúbené aj v zahraničí, stačí si spomenúť len na The Good Doctor, Chirurgov, Chicago Med alebo Kliniku Grace. Rekordérom našich obrazoviek bola česká Ordinácia v ružovej záhrade, ktorú Markíza vysielala päť rokov. V Česku sa vysiela doteraz, aktuálne beží už 14. sezóna. Naopak, divákov si nezískala dráma Doktori s Alexandrom Bártom a Judit Bárdos, ktorú Markíza vysielala v roku 2014. Po desiatich epizódach ju stiahla z obrazoviek. Vývoj sledovanosti Sestričiek napovedá, že na obrazovkách neskončia po jednej sezóne, ale udržia si zopár sezón divácky záujem.