Záujem o kúpu papierového vydania novín klesá už dlhšiu dobu. Vydavatelia na Slovensku minulý rok opät zaznamenali nižší predaj tlačeného vydania novín. Predaný náklad klesol medziročne každému z piatich sledovaných celoštátnych denníkov. Vyplýva to z údajov Kancelárie pre overovanie nákladov tlače ABC SR a vydavateľstiev.
Jednotkou na trhu s výrazným náskokom zostal bulvárny denník Nový čas. Jeho priemerný predaný náklad v minulom roku ale medziročne klesol o 6,6 percenta na zhruba 76 700 výtlačkov.
Na druhom mieste v rebríčku predaja papierového vydania novín skončil denník Plus jeden deň vydavateľa News and Media Holding zo skupiny Penta, ktorému predaj v priemere klesol o 3,9 percenta na takmer 39 300 výtlačkov.
Tretiu priečku si udržal denník Pravda s poklesom priemerného predaného nákladu o šestinu na zhruba 32 500 výtlačkov. Nižší záujem verejnosti o papierové vydanie novín sa nevyhol ani denníkov Sme a Hospodárske noviny.
Sme si pripísalo pokles o 8,1 percenta na 26 600 výtlačkov, Hospodárske noviny s predajom 10 200 výtlačkov dosiahli najnžší medziročný pokles spomedzi denníkov na úrovni 3,8 percenta.
Na Slovensku vychádzajú tiež celoštátny denník Šport zameraný na športovú oblasť, a tiež Denník N, ktorý vsadil skôr na elektronické predplatné. Digitálnu verziu ponúkajú okrem Denníka N i vydavatelia iných novín. Napríklad denník Sme vlani v decembri podľa ABC SR predal v priemere viac než 11 100 kusov elektronicke verziee vydania novín, Hospodárske noviny prekročili 700 kusov.
Podľa posledného prieskumu spoločnosti Median SK bol najčítanejším denníkom v druhom polroku minulého roka Nový čas. Za ním skončili deníky Pravda, Plus jeden deň a Sme.
V uplynulých rokoch vstúpili do vydavateľských domov na Slovensku noví investori. Denník Nový čas kúpila spoločnosť finančníka a šéfa Slovenského olympijského výboru Antona Siekela. Penta okrem ovládnutia denníka Plus jeden deň získala tiež napríklad podiel vo vydavateľstve denníka Sme. Vydavateľa Pravdy zase kúpila skupina Our Media českého senátora Iva Valentu a podnikateľa Michala Voráčka.
Podrobným výsledkom a porovnaniu predávanosti denníkov, týždenníkov a mesačníkov sa venujeme vo februárovom vydaní mesačníku Stratégie.