Najpredávanejším týždenníkom sa v decembri 2020 sa stal časopis Eurotelevízia patriaci do portfólia vydavateľstva MAFRA Slovakia. Vyplýva to z aktuálnych údajov ABC auditu o nákladoch a predajoch periodickej tlače.
Eurotelevízia na konci roka pokorila svoju konkurenciu, keď v decembri predala v priemere takmer 104-tisíc výtlačkov. Dopomohlo jej k tomu najmä vianočné dvojčíslo magazínu, ktoré si kúpilo viac ako 175-tisíc čitateľov, čím sa suverénne stala napredávanejším titulom sviatkov. Ide o najlepší predaj za posledných päť rokov. Eurotelevízia tak v decembri predbehla týždenník Plus 7 dní, ktorý dosiahol priemerný predaj necelých 88-tisíc kusov a Život s priemerným predajom viac ako 63-tisíc kusov.
Na pozíciu jednotky medzi týždenníkmi sa Euotelevízia vrátila po roku, keď sa jej rovnaký úspech podarilo dosiahnuť aj v decembri 2019. Od konca roku 2018 vychádza tento týždenník vo vydavateľskej skupine MAFRA Slovakia. „Eurotelevízia je silný brand, ktorý svoju líderskú pozíciu medzi programovými týždenníkmi na trhu deklaruje už viac ako 55 rokov,“ hovorí Ivan Netík, riaditeľ marketingu vydavateľstva.
„Napriek tomu, že žijeme v digitálnej dobe, nás teší, že dokážeme pripravovať pre čitateľov atraktívny obsah. Eurotelevízia je dôkazom, že napriek zložitým a ekonomicky ťažkým časom kvalitný produkt zákazníci ocenia. Je to tradícia, na ktorej staviame. Práve v čase, keď sa spoločenský život takpovediac zastavil, je náš obsah a televízny program vítaným spoločníkom aj pre divákov, ktorí by si inak televíziu nezapli,“ povedala šéfredaktorka Eurotelevízie Eva Vargová.
Top 10 najpredávanejších týždenníkov v decembri 2020:
Titul | Priemerný počet predaných kusov | Vydavateľ |
Eurotelevízia | 103 972 | Mafra Slovakia |
Plus 7 dní | 87 769 | News and Media Holding |
Život | 63 565 | News and Media Holding |
Katolícke noviny | 54 235 | Spolok Sv. Vojtecha-Vojtech |
Nový Čas pre ženy | 50 679 | News and Media Holding |
Rytmus života | 36 785 | Mafra Slovakia |
Báječná žena | 35 574 | News and Media Holding |
Slovenka | 29 540 | STAR Production |
Chvíľka pre teba | 21 882 | Mafra Slovakia |
Šarm | 21 097 | News and Media Holding |
Zdroj údajov: ABC SR
Ako najstarší programový týždenník vychádza Eurotelevízia od roku 1965, keď ju čitatelia poznali ešte pod pôvodným názvom Televízia, predpona Euro sa začala používať od roku 1991.
Vo vydavateľskom dome MAFRA Slovakia vychádza aj ďalší úspešný programový titul – dvojtýždenník TV MAX, ktorý mal v decembri priemerný predaj viac ako 152-tisíc kusov a podľa prieskumu MML mu patrí prvé miesto najčítanejších titulov vo svojom segmente.
Magazín Stratégie patrí do portfólia vydavateľstva MAFRA Slovakia.