Najväčšia sociálna sieť uverejnila štatistiky za 4. štvrťrok v roku 2018. Svoju silu potvrdila prekonaním očakávaní hneď v niekoľkých číselných výsledkoch.
Neprekvapivo narástli príjmy z reklamy, ktoré v 4. kvartáli dosiahli 16,64 miliard dolárov, čo je o 30 percent viac oproti rovnakému obdobiu v roku 2017. Z toho príjmy z mobilnej reklamy predstavovali 93 percent. Ide o nárast o 89 percent oproti roku 2017.
Kapitálové výdaje za 4. kvartál činili 4,37 miliardy a čistý príjem sa zvýšil o 6 percent takže dosiahol 6,88 miliard dolárov.
Počet aktívnych denných používateľov narástol o 9 percent, takisto v porovnaní s rokom 2017 v rovnakom období, a dosiahol 1,52 miliardy. Mesačný počet používateľov tak, ako denný narástol o 9 percent na 2,32 miliardy.
Počet zamestnancov dovŕšil 35 587 osôb, čo je medziroční nárast o 42 percent.
Zuckerberg v príspevku na facebookovej stránke uviedol, že síce došlo k zmenám v riadení platformy, ale naďalej investujú do prostriedkov na vývoj nových nástrojov, ktoré zjednodušia komunikáciu a prispejú k budovaniu komunity.
Štatistiky za celý rok 2018 vykazujú nárast príjmov z reklamy o 38% z 39,94 miliardy na 55,01 miliárd dolárov. Celkové príjmy prekročili 55,83 miliardy dolárov, náklady predstavovali 30,92 miliardy dolárov. Čistý príjem za rok 2018 sa zvýšil o 39% oproti predošlému roku na 22,11 miliardy dolárov.
Rýchly rast zaznamenáva aj Instagram. V 4. kvartále dosiahol počet denných aktívnych používateľov 500 miliónov. Nárast zaznamenal Instagram aj na strane inzerentov, 2 milióny účtov využíva reklamu v Insta Stories.