Pixabay
StoryEditor

Generácia Y verí najviac RTVS, TA3 a portálu Aktuality

13.06.2019, 23:55
Autor:
TASRTASR
Najčastejšie sleduje médiá, ktoré sa dajú označiť ako mainstreamové.

Ľudia z tzv. generácie Y, narodení medzi rokmi 1980 a 2000, dôverujú najviac televíziám RTVS a TA3 a webovému portálu Aktuality.sk. Okrem verejnoprávnej televízie a spomínaného portálu sledujú najčastejšie aj TV Markíza. Konšpiračné teórie považujú vo všeobecnosti skôr za nepravdivé. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Median SK.

Pravdivosti správ RTVS dôverujú častejšie muži ako ženy, ale tiež tí, ktorí majú vysokoškolské vzdelanie. Podobne je to aj v prípade portálu Aktuality.sk, ktorému dôverujú o niečo viac muži a ľudia so stredoškolským vzdelaním.

Častejšie muži a ľudia so základným vzdelaním najmä v Prešovskom, Košickom a Žilinskom kraji dôverujú portálu Hlavnespravy.sk. Nízku dôveru má napríklad portál Topky.sk.

Generácia Y sleduje najčastejšie médiá, ktoré sa dajú označiť ako mainstreamové.

Verejnoprávnu RTVS a portál Aktuality.sk si vyberajú častejšie starší mileniáli, teda narodení v období rokov 1980 až 1990. Mladší, narodení od roku 1991 do roku 2000, si o niečo častejšie vyberajú TV Markíza.

Sedem percent respondentov deklaruje, že sleduje portál Hlavnespravy.sk, dve percentá spomínajú periodikum Zem a vek a Sputnik news. Týmto médiám venujú svoju pozornosť narodení v rozmedzí rokov 1980 – 1990, ale tiež obyvatelia Banskobystrického, Žilinského a Trnavského kraja.

Generácia Y nepovažuje vo všeobecnosti konšpiračné teórie za pravdivé. Ide o teórie, ktoré sa týkajú závažných rizík očkovania, chemtrails (konšpiračná teória o rozprašovaní chemických látok lietadlami) alebo spochybňovanie pristátia amerických astronautov na Mesiaci.

Väčšia časť generácie považuje za nepravdivú aj teóriu o existencii UFO či teóriu o tom, že útoky z 11. septembra 2001 nariadila vláda USA. Avšak značná časť mileniálov ich považuje za pravdivé, častejšie ide o mužov a v prípade druhej teórie ide najmä o ľudí s vysokoškolským vzdelaním.

Prieskum uskutočnila spoločnosť Median SK od 29. mája do 9. júna na vzorke 514 respondentov narodených v rokoch 1980 až 2000.

01 - Modified: 2022-09-14 10:20:02 - Feat.: - Title: 2muse Talks: Dobrý prieskum dokáže priniesť kvalitné dáta a pomôcť aj v komunálnych voľbách 02 - Modified: 2022-08-19 03:43:01 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktoré značky pív obľubujú Slováci? 03 - Modified: 2022-08-16 12:12:51 - Feat.: - Title: Prieskum: Sledujete profily svojich obľúbených značiek na sociálnych sieťach? 04 - Modified: 2022-08-15 17:37:13 - Feat.: - Title: Prieskum: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku. Číslom jeden je Netflix 05 - Modified: 2022-08-08 10:50:17 - Feat.: - Title: Slovenská asociácia výskumných agentúr prijala nového člena
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
28. máj 2023 19:09