Šéf najväčšej sociálnej siete Mark Zuckerberg sa rozhodol zvýšiť transparentnosť prepojenia medzi platformami, ktoré spoločnosť Facebook vlastní. Aby bolo jasné, kto je materskou spoločnosťou jeho najpopulárnejších aplikácií Instagramu a WhatsAppu, mení týmto dvom platformám meno.
Nejde o nič prelomové, názov zostáva v obidvoch prípadoch rovnaký. Instagram aj WhatsApp si k názvu pripíšu iba „from Facebook“, aby bolo každému jasné, kto je šéf.
„Chceme aby mali ľudia v tomto smere jasnejšie a vedeli o produktoch a službách, ktoré sú súčasťou spoločnosti Facebook,“ uviedla vo vyjadrení Facebooku jeho hovorkyňa Bertie Thomson.
Podľa dostupných zdrojov zostane názov aplikácie na obrazovke telefónu aj tabletu rovnaký, zmení sa iba v aplikáciách Apple App Store a Google Play, kde uvidíme ich celý názov.
Špekulácie okolo rebrandingu trvali už dlhšie. Ako prvá na nové názvy platforiem upozornila technologická blogerka Jane Manchun Wong.
Instagram will have a new branding called "Instagram from Facebook pic.twitter.com/deg5X0B1iO
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) 29. marca 2019
Zahraničné médiá uvádzajú, že zmenou názvu sa obľúbenosť sociálnych sietí nezmení, avšak u používateľov, ktorí nevedeli že materskou spoločnosťou je Facebook, to môže vyvolať rozpačité reakcie, pretože si môžu spojiť Facebook so škandálmi s ochranou súkromia.
Facebook ešte presný dátum zavedenia nových mien neuviedol.
Rovnakú zmenu podstúpila nedávno technologická spoločnosť Oculus, ktorá sa špecializuje na produkty virtuálnej reality a taktiež je jej materskou spoločnosťou Facebook.
Zlúčenie inboxov
Podľa informácií The New York Times z februára tohto roka, sa do roku 2020 Facebook Messenger, WhatsApp a Instagram dočkajú omnoho užšieho prepojenia do jednej veľkej komunikačnej platformy.
Novinka je teda pravdepodobne ďalším krokom na ceste k zlúčeniu platforiem. Nástroj by mal podľa vyjadrenia spoločnosti zjednodušiť orientáciu aj komunikáciu naprieč platformami a tak by sa mala zefektívniť a zrýchliť komunikácia medzi používateľmi.