Spoločnosť Apple bude svoje celovečerné filmy najskôr uvádzať niekoľko týždňov v kinách, než ich sprístupní vo vlastnej internetovej televízii. S odkazom na informované zdroje o tom dnes informoval denník The Wall Street Journal.
Firma, ktorá chce prostredníctvom svojej Apple TV+ konkurovať Netflixu a plánovanej streamovacej službe Walta Disneyho, dúfa, že sa jej vďaka tejto stratégii podarí získať na spoluprácu známych režisérov a producentov.
Renomovaní filmoví tvorcovia sa často bránili tomu, aby sa ich diela premietali len na malých domácich obrazovkách, uviedla agentúra Reuters. Nápad má spoločnosti Apple umožniť v boji o talenty konkurovať hollywoodskym štúdiám.
Jedným z prvých filmov Apple TV+ premietaným v kinosálach bude snímka On the Rocks. Dielo režisérky Sofie Coppola s hercom Billom Murrayom by malo vstúpiť do kín v polovici budúceho roka.
Služba Apple TV+ má začať svoje vysielanie 1. novembra. Filmy budú k dispozícii za päť dolárov mesačne, čo je menej než polovica základného predplatného Netflixu.
Apple sa do streamovania pustil pomerne neskoro, potrebuje sa preto odlíšiť a vykompenzovať fakt, že rivalom zatiaľ nemôže konkurovať šírkou ponuky jednotlivých titulov. Do tvorby originálneho obsahu plánuje v tomto roku investovať dve miliardy dolárov, čo je však len pätina prostriedkov, ktoré plánuje investovať Netflix.