Mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises (CME), ktorá na Slovensku vlastní televíziu Markíza a jej menšie stanice Doma a Dajto, stúpol v treťom štvrťroku prevádzkový zisk pred odpismi a amortizáciou (OIBDA) o 16 percent na 41,4 milióna USD (v prepočte 37,55 milióna EUR).
V Slovenskej republike vzrástol zisk o 40,5 percenta na 7,1 milióna dolárov. CME okrem Slovenska pôsobí aj v Českej republike, Bulharsku, Rumunsku a Slovinsku. Zisk OIBDA vzrástol v treťom štvrťroku vo všetkých krajinách okrem Bulharska, kde klesol o 45,8 percenta. Najvyšší nárast o 76,8 percenta dosiahlo Slovinsko, nasleduje Slovensko s už spomenutými takmer 41 percentami, Česká republika s 13,8 percenta a Rumunsko 8,5 percentným nárastom.
Výnosy pri konštantných výmenných kurzoch stúpli vo všetkých krajinách, pri aktuálnych výmenných kurzoch však klesli v Bulharsku a v Rumunsku. O výsledkoch dnes spoločnosť informovala v tlačovej správe.
Analytici dotazovaní agentúrou Reuters očakávali OIBDA 39,2 milióna USD. Pri konštantných menových kurzoch sa zisk zvýšil o 23,2 percenta.
Čisté výnosy v štvrťroku stúpli o 1,3 percenta na 138,9 milióna USD, bez zahrnutí kurzových výkyvov sa zvýšili o 7,3 percenta. Príjmy z reklamy klesli o tri percentá, pri konštantných kurzoch však vzrástli o štyri percentá. Na Slovensku čisté výnosy v treťom štvrťroku stúpli o 6,1 percenta na 22,1 milióna USD. Bez zahrnutia vplyvu zmien výmenných kurzov sa zvýšili o 11,7 percenta a OIBDA o 48,2 percenta.
"Mierime do posledného štvrťroku 2019 s ďalšou sadou vynikajúcich výsledkov, ktoré zlepšujú náš výhľad, čo nás viedlo k zvýšeniu nášho výhľadu OIBDA, tretíkrát v tomto roku," uviedol vo vyhlásení Michael Del Nin, jeden z generálnych riaditeľov CME. Dodal, že firme sa darí generovať hotovosť, čo jej umožňuje splácať dlh. Za posledné dva roky sa tak CME podarilo splatiť viac ako pol miliardy dolárov z dlhu.
Druhý generálny riaditeľ Christoph Mainusch dodal, že začiatok jesennej sezóny bol veľmi úspešný. Firme sa v štvrťroku podarilo zvýšiť podiel divákov v hlavnom čase vo všetkých krajinách, v ktorých pôsobí, a zvýšiť náskok pred najbližším konkurentom v troch krajinách. Firma tiež zvýšila podiel na trhu s televíznou reklamou v štyroch krajinách.
CME tento rok v marci oznámila, že začala revíziu svojich strategických možností, vrátane prípadného predaja celej firmy, alebo jej časti.