V štruktúre Asociácie nezávislých rozhlasových a televíznych staníc (ANRTS) dôjde začiatkom roka 2020 k zmene. Komerčné televízne stanice sa rozhodli vytvoriť samostatnú Asociáciu televíznych vysielateľov (ATV), ktorej zakladajúcimi členmi sú televízie Markíza (vysielateľ Markíza-Slovakia), Joj (vysielateľ Mac TV) a TA3 (vysielateľ C.E.N.). Podobná asociácia funguje aj v Českej republike ako Asociácia komerčných televíznych vysielateľov (AKTV).
Nezávislí televízni a rozhlasoví vysielatelia boli doteraz združení v spoločnej Asociácii nezávislých rozhlasových a televíznych staníc (ANRTS), ktorá vznikla v roku 1992. Zakladajúcimi členmi boli FUN Rádio, Rádio TWIST, Rádio RAGTIME, RMC Rádio, Klassic Rádio, Rádio D.C.A. a Rádio TATRY. V roku 1997 rozšírila asociácia svoju pôsobnosť i na oblasť televízneho vysielania a stala sa Asociáciou nezávislých rozhlasových a televíznych staníc Slovenska. V súčasnosti združuje šestnásť súkromných rádiostaníc a tri spomenuté komerčné televízne stanice.
Odchod prevádzkovateľov televízneho vysielania z ANRTS sa udial po vzájomnej dohode a porozumení, že mediatypy televízia a rozhlas sa potrebujú sústrediť na vlastný rozvoj a legislatívu. Obidve asociácie však zostanú v úzkom kontakte a budú sa vzájomne podporovať vo všetkých spoločných záujmoch v rámci mediálnej sféry.
Asociácia televíznych vysielateľov sa chce predovšetkým aktívne podieľať na legislatíve televízneho vysielania a autorských práv a na formovaní slovenského televízneho trhu tak, aby boli tieto procesy v súlade s európskou audiovizuálnou legislatívou. Bude sa zasadzovať za korektné trhové prostredie na Slovensku a voľnú hospodársku súťaž.
Jedným z najdôležitejších cieľov novovzniknutej asociácie je aj naďalej ochrana slobody prejavu a slobodného šírenia informácií prostredníctvom televízneho vysielania. Asociácia tiež plánuje užšiu koordináciu s českou AKTV.
„Asociácia televíznych vysielateľov má pred sebou veľa úloh, ale aj vízií, ktoré nás povedú k budúcemu zmysluplnému rozvoju televízneho vysielania. Dnes už nikto nepochybuje o tom, že televízia ako médium sa mení a má mnoho možností na výber. K tomu potrebuje nielen energiu a investície, ale predovšetkým dobrú legislatívu a transparentný priestor, v ktorom bude môcť svoje plány uskutočňovať,“ hovorí Marcel Grega, generálny riaditeľ JOJ Group a súčasný prezident ANRTS.
„Súkromné rádiá budú pokračovať v chránení svojich záujmov prostredníctvom doterajšej asociácia a sme pripravení pokračovať vo vzájomnej konštruktívnej spolupráci v oblastiach, ktoré nás spájajú a v ktorých sledujeme spoločný záujem.“ hovorí Ivan Antala, generálny riaditeľ Rádia EXPRES a viceprezident pre rádiovú sekciu ANRTS.