StoryEditor

Končí sa éra CME v Markíze. Ktoré relácie ju udržali na vrchole?

29.10.2019, 11:40
Autor:
hrnhrn
Markíza sa drží na vrchole už 23 rokov.

Mediálna skupina CME, vrátane slovenskej Markízy a českej Novy, prešla do rúk nového majiteľa. Kúpila ju skupina PPF patriaca českému oligarchovi Petrovi Kellnerovi. Transakcia za 2,1 miliardy dolárov bude ukončená po získaní súhlasu akcionárov spoločnosti CME, Európskej komisie a národných regulátorov v niektorých z krajín, kde CME pôsobí.

Markíza vstúpila na slovenský mediálny trh 31. augusta 1996, pred 23 rokmi. V čase jej vzniku mali diváci k dispozícii len dva kanály verejnoprávnej Slovenskej televízie a súkromnú VTV, ktorá sa po nástupe Markízy dostala na okraj diváckeho záujmu a v roku 2000 skončila. Od roku 2009 pribudla do portfólia Markízy tematická stanica Doma a od roku 2012 Dajto.

Markíza sa už krátko po svojom štarte stala najsledovanejšou slovenskou televíziou. Rok po svojom vzniku mala takmer 50 percentný trhový podiel a o ďalší rok neskôr 60 percent a smerovalo k nej 80 percent príjmov z predaja reklamy. Markíza nemala relevantnú trhovú konkurenciu až do roku 2002, kedy vstúpila na trh televízia Joj.​​

Markíza priniesla ako prvá na obrazovky komerčné relácie pre masového diváka, ktoré tu dovtedy neboli a slovenský divák ich nepoznal. Dnes sa nad nimi môžeme pousmiať alebo zdvihnúť obočie, ale vo svojej dobe dokázali k obrazovke pravidelne priklincovať aj jeden a pol milióna divákov a Markíze prinášali 30 percentnú sledovanosť a 70 percentné podiely na trhu.

01 - Modified: 2019-10-29 07:53:05 - Feat.: 0 - Title: PPF odmietla, že by chcela po nákupe Markízy a Novy ovplyvňovať politiku 02 - Modified: 2019-10-28 10:43:59 - Feat.: 0 - Title: Prebehol predaj roka. Matka Markízy je pod krídlami nového majiteľa
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 19:07