Investičná skupina PPF najbohatšieho Čecha Petra Kellnera odmietla, že by jej nákup spoločnosti CME vrátane televízií Markíza a Nova smeroval k ovplyvňovanie politiky. Nákup Central European Media Enterprises (CME) je dobrou príležitosťou pre investíciu, uviedla firma na twitteri. Reagovala tak na vyjadrenia niektorých mediálnych analytikov, že transakcia môže byť vedená snahou získať vplyv v mediálnom priestore.
"Tvrdenie, že nákup CME mieri na ovplyvňovanie politiky, je mylné. Pri nákupe (telekomunikačného operátora) O2 tiež niektorí písali nezmyselná obvinenia, že ju kupujeme pre niekoho ďalšieho, že prestaneme v O2 vyplácať dividendy, alebo že PPF nerozumie telco biznisu. Nič z toho nebola pravda," uviedla PPF. O podpise zmluvy o prevzatí CME informovala PPF v nedeľu večer. Za firmu prevádzkujúce televízne stanice v Česku, Bulharsku, Rumunsku, na Slovensku a v Slovinsku zaplatí 2,1 miliardy dolárov. Obchod ešte podlieha schváleniu regulačných orgánov.
Prepájanie telekomunikácií a obsahu je svetovým trendom, uviedla tiež PPF. Poukázala na to, že americká telekomunikačná firma AT & T vlani prevzala mediálna spoločnosť Time Warner. "Televízia je stále lukratívny biznis, ktorého spojenie s telekomunikáciami dáva veľký zmysel. Vidíme nákup CME ako dobrú príležitosť pre investíciu," napísala PPF. CME označila za jedného z najlepších výrobcov televízneho obsahu v strednej a východnej Európe.