Vydavateľom väčšiny celoštátnych denníkov na Slovensku za prvé tri štvrťroky tohto roka klesol v porovnaní s vlaňajškom predaj papierového vydania novín. Vyplýva to z údajov Kancelárie pre overovanie nákladov tlače - ABC SR a vydavateľstiev. Záujem čitateľov o kupovanie tlačeného vydania denníkov klesá dlhodobo.
Najpredávanejším denníkom zostal bulvárny Nový čas. Jeho priemerný predaný náklad v sledovanom období ale medziročne klesol o viac ako osem percent zhruba na 71.300 výtlačkov denne. Pred piatimi rokmi pritom predával v priemere cez 100.000 výtlačkov.
Druhú priečku v rebríčku predaja papierového vydania novín si udržal Plus jeden deň vydavateľa News and Media Holding zo skupiny Penta, ktorému predaj za prvé tri tohtoročné štvrťroky medziročne v priemerov klesol asi o osem percent na približne 36.000 výtlačkov denne. Na treťom mieste skončila Pravda s poklesom priemerného predaného nákladu o viac ako 11 percent na zhruba 28.600 výtlačkov.
Nižší záujem bol aj o papierové vydanie denníka Sme, ekonomický denník Hospodárske noviny si udržal predaj na úrovni vlaňajška.
Na Slovensku vychádzajú tiež celoštátne denníky Šport a Denník N, ktorý vsadil hlavne na elektronické predplatné. Digitálne verzie tlače ponúkajú všetky popredné vydavateľstvá.
Podľa výsledkov najnovšieho prieskumu agentúry Median SK v tohtoročnom druhom a treťom štvrťroku bol najčítanejším denníkom Nový čas, na ďalších miestach skončili Plus jeden deň a Pravda.
Do vydavateľských domov v uplynulých rokoch vstúpili noví investori. Denník Nový čas kúpila spoločnosť finančníka a šéfa Slovenských olympijského výboru Antona Siekela. Penta okrem ovládnutia denníka Plus jeden deň získala napríklad aj podiel vo vydavateľstve denníka Sme. Vydavateľa Pravdy zase kúpila česká skupina Our Media.