StoryEditor

Markíza, Expres a Nový Čas sú naďalej najpopulárnejšie slovenské médiá

01.02.2022, 14:25
Autor:
redred
Vyplýva to z výsledkov prieskumu spoločnosti Median SK v druhej polovici roka 2021.

Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, rovnako týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačník Zdravie patrili aj v druhej polovici roka 2021 medzi najpreferovanejšie slovenské média. Vyplýva to z výsledkov prieskumu spotreby, médií a životného štýlu agentúry Median SK. 

Sumárna sledovanosť všetkých televízií bola 68 percent, čo predstavuje medziročný pokles o sedem percent. Najsledovanejšou bola TV Markíza s 35 percentami, druhá TV Joj zaznamenala 26 percent a tretia verejnoprávna Jednotka RTVS dosiahla 24-percentnú sledovanosť. Rovnaké poradie predstavuje aj trhový podiel: televízia Markíza dosiahla 27 percent, televízia Joj 19 percent a Jednotka RTVS 15 percent.

MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2021

MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2021

Najčítanejším printom je Nový Čas 

Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosiahla hodnotu 28 percent opýtaných (pri metodike „čítal som posledné vydanie“). Za posledných 14 dní denníky čítalo 58 percent opýtaných. Prvú pozíciu si udržal Nový Čas s 13 percentami. Nasledujú denníky Plus jeden deň (šesť percent), Sme a Pravda (po päť percent). Denník Šport má štvorpercentný podiel, Denník N a Hospodárske noviny dosiahli tri percentá.

MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2021

​Posledné vydanie týždenníka si aspoň prelistovalo 28 percent opýtaných. Najčítanejším bol týždenník Plus 7 dní (päť percent). Štvorpercentnú čítanosť majú týždenníky Život a Báječná žena. O jedno percento menej obyvateľov SR číta Nový Čas Nedeľa, Nový Čas pre ženy, Eurotelevíziu a Slovenku.

MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2021

​Posledné vydanie dvojtýždenníka si v druhej polovici roka 2021 prečítalo 15 percent vo veku od 14 do 79 rokov. Najčítanejším bol TV max (šesť percent). Nasleduje Relax so štyrmi percentami, Tele plus má o percento menšiu čítanosť. Jedno percento dosiahli Bratislavské noviny a dvojtýždenník 100+1.

Najnovšie vydanie mesačníka si v sledovanom období prečítalo 43 percent respondentov. Najviac (päť percent) časopis Zdravie. Päťpercentnú čítanosť majú aj EMMA a Nový Čas Krížovky. O percento menej Záhradkár a Napínavé krížovky. Tri percentá dosiahli mesačníky Evita magazín a Eva.

MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2021

​Najpočúvanejším rádiom je Expres

Celková počúvanosť rádií v parametri "počúval včera" predstavovala 54 percent populácie. Prvú pozíciu si udržalo Rádio Expres so 17 percentami, nasleduje Rádio Slovensko (14 percent), Fun rádio (desať percent). Rádio Europa 2 a Rádio Vlna dosiahli sedem percent. Rádio Jemné má počúvanosť na úrovni šiestich percent. Siedmou najpočúvanejšou stanicou bolo Rádio Regina (päť percent).

V podieloch na trhu si drží Rádio Expres 22 percent, nasleduje Rádio Slovensko so 17 percentami a tretí najvyšší podiel na úrovni 13 percent dosiahlo Fun rádio. 

MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2021

MEDIAN SK, MML-TGI, 3.+4./2021

​Prieskum prebiehal od 22. septembra do 12. decembra 2021 na vzorke 4145 respondentov, a to buď osobnými rozhovormi (metódou „face-to-face“) a samostatným vyplnením papierového alebo webdotazníka respondentom (metóda „self-complete“).

01 - Modified: 2022-09-14 10:20:02 - Feat.: - Title: 2muse Talks: Dobrý prieskum dokáže priniesť kvalitné dáta a pomôcť aj v komunálnych voľbách 02 - Modified: 2022-08-19 03:43:01 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktoré značky pív obľubujú Slováci? 03 - Modified: 2022-08-16 12:12:51 - Feat.: - Title: Prieskum: Sledujete profily svojich obľúbených značiek na sociálnych sieťach? 04 - Modified: 2022-08-15 17:37:13 - Feat.: - Title: Prieskum: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku. Číslom jeden je Netflix 05 - Modified: 2022-08-08 10:50:17 - Feat.: - Title: Slovenská asociácia výskumných agentúr prijala nového člena
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
27. január 2023 08:37