StoryEditor

Vonkajšia reklama môže byť krásna. Len ju treba skultivovať, hovorí Elena Kráľovenská

09.12.2019, 05:00
Spolumajiteľka a riaditeľka spoločnosti Keis Media Bratislava je tridsať rokov súčasťou outdoorového biznisu na Slovensku. V rozhovore hovorí nielen o jeho vývoji, ale aj problémoch.

Tridsať rokov je súčasťou outdoorového biznisu na Slovensku. Vybudovala spoločnosť akzent media s najväčšou outdoorovou sieťou na Slovensku. Posledných päť rokov buduje spoločnosť, ktorá priniesla na slovenský trh nový typ mobilnej reklamy na promobikoch. Elena Kráľovenská, spolumajiteľka a riaditeľka spoločnosti Keis Media Bratislava, pre ktorú je vonkajšia reklama celoživotnou láskou.

Ako ste sa dostali do outdoorového biznisu?
Začínala som v roku 1990. Vtedy som ako šéfka propagácie v bratislavskom PKO začala spolupracovať s majiteľom outdoorovej spoločnosti Ispa, ktorá mimochodom doteraz na Slovensku pôsobí, a má dokonca stále toho istého šéfa. Mariána Patoprstého. Začala som pre nich stavať prvé bilbordové plochy a tak som zbierala prvé skúsenosti. Keď som dostala ponuku od rakúskej firmy Heimatwerbung, ktorá sa po Česku chcela rozšíriť aj na Slovensko, s radosťou som sa jej chopila. A postupne som vybudovala na Slovensku sieť reklamných plôch spoločnosti akzent media.

Aké boli začiatky v 90. rokoch?
Bolo v nich veľa nadšenia a málo systému (úsmev). Postupne som prijímala ľudí, rástli sme, až sme sa stali jednotkou na trhu OOH. Nebolo to jednoduché, všetko sme sa učili za pochodu. Vtedy som nepoznala ani také, v dnešnej dobe úplne samozrejmé veci ako faktúra či účtovníctvo. Lenže úžasne ma to bavilo, bolo to niečo úplne nové. Tešili sme sa z každej predanej plochy a keď nám prišla prvá objednávka z Prahy na 300 bilbordov, celý deň sme oslavovali. Počas celej svojej kariéry som mala plnú dôveru rakúskych majiteľov spoločnosti, umožňovalo mi to rýchlo sa v dôležitých momentoch rozhodovať a pracovať na svojich víziách.

Aká bola vtedy konkurencia na trhu...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2017-07-19 15:34:58 - Feat.: 0 - Title: Sme outdoor, ale iný. Ten náš rozpráva príbeh, hovorí start-upová spoločnosť 02 - Modified: 2019-06-03 10:08:50 - Feat.: 0 - Title: Majstrovstvá sveta v hokeji s chuťou zemiakových lupienkov (case study) 03 - Modified: 2014-06-02 14:00:45 - Feat.: 0 - Title: Keis Media predstavila svoj promobike
01 - Modified: 2023-11-22 13:45:02 - Feat.: - Title: Na Slovensku pomaly prebieha digitálna revolúcia, čoraz viac sa využívajú netradičné 2D a 3D formy outdooru 02 - Modified: 2023-08-03 07:58:51 - Feat.: - Title: OOH: Táto práca bude baviť nielen porotu, ale aj turistov 03 - Modified: 2023-06-02 08:46:35 - Feat.: - Title: OOH: U zadávateľov #Rešpekt citylight zabodoval, kreatívci krútili nosom 04 - Modified: 2023-05-10 09:42:44 - Feat.: - Title: OOH: Vyhrala jednoduchosť a elegancia. Do finále idú všetky tri prihlásené práce 05 - Modified: 2022-11-14 13:37:12 - Feat.: - Title: Mediálne agentúry: Čaká nás nová éra outdooru
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
21. november 2024 23:11