Tridsať rokov je súčasťou outdoorového biznisu na Slovensku. Vybudovala spoločnosť akzent media s najväčšou outdoorovou sieťou na Slovensku. Posledných päť rokov buduje spoločnosť, ktorá priniesla na slovenský trh nový typ mobilnej reklamy na promobikoch. Elena Kráľovenská, spolumajiteľka a riaditeľka spoločnosti Keis Media Bratislava, pre ktorú je vonkajšia reklama celoživotnou láskou.
Ako ste sa dostali do outdoorového biznisu?
Začínala som v roku 1990. Vtedy som ako šéfka propagácie v bratislavskom PKO začala spolupracovať s majiteľom outdoorovej spoločnosti Ispa, ktorá mimochodom doteraz na Slovensku pôsobí, a má dokonca stále toho istého šéfa. Mariána Patoprstého. Začala som pre nich stavať prvé bilbordové plochy a tak som zbierala prvé skúsenosti. Keď som dostala ponuku od rakúskej firmy Heimatwerbung, ktorá sa po Česku chcela rozšíriť aj na Slovensko, s radosťou som sa jej chopila. A postupne som vybudovala na Slovensku sieť reklamných plôch spoločnosti akzent media.
Aké boli začiatky v 90. rokoch?
Bolo v nich veľa nadšenia a málo systému (úsmev). Postupne som prijímala ľudí, rástli sme, až sme sa stali jednotkou na trhu OOH. Nebolo to jednoduché, všetko sme sa učili za pochodu. Vtedy som nepoznala ani také, v dnešnej dobe úplne samozrejmé veci ako faktúra či účtovníctvo. Lenže úžasne ma to bavilo, bolo to niečo úplne nové. Tešili sme sa z každej predanej plochy a keď nám prišla prvá objednávka z Prahy na 300 bilbordov, celý deň sme oslavovali. Počas celej svojej kariéry som mala plnú dôveru rakúskych majiteľov spoločnosti, umožňovalo mi to rýchlo sa v dôležitých momentoch rozhodovať a pracovať na svojich víziách.
Aká bola vtedy konkurencia na trhu...
Zostáva vám 85% na dočítanie.