New York Times Company, ktoré vydáva rovnomenný denník, má desať miliónov predplatiteľov. Podarilo sa mu to o tri roky skôr, než si predsavzalo, vďaka kúpe športového webu The Athletic. Firma to uviedla dnes na svojom webe.
Vydavateľstvo The New York Times Company sa rozhodlo pre model postavený na predplatnom pred desiatimi rokmi v reakcii na strmý pokles predaja tlačených novín. Odvtedy sa stalo vzorom pre ostatné médiá.
Spoločnosť kúpila The Athletic začiatkom tohto roka za 550 miliónov dolárov. Vďaka tejto akvizícii získala ďalších 1,2 milióna abonentov k pôvodným 8,8 milióna predplatiteľov z konca minulého roka. Z toho 5,9 milióna malo vlani predplatené digitálne správy a viac ako dva milióny ďalších digitálne služby vrátane hier. Tlačené noviny odoberalo menej ako 800-tisíc ľudí.
Firma so 170-ročnou tradíciou si teraz vytýčila cieľ 15 miliónov predplatiteľov do konca roku 2027. Dosiahnuť ho chce aj pomocou akvizícií, ako bol nákup slovnej hry Wordle, ktorý oznámila včera. Viac o tejto transakcii si môžete prečítať v tomto článku:
Tržby spoločnosti sa vo štvrtom štvrťroku zvýšili o 16,7 percenta na 594,2 milióna dolárov, a prekonali tak predbežné odhady. Príjmy z digitálnej reklamy vzrástli o 23,3 percenta na rekordnú úroveň. Za celý rok stúpli tržby o 16,3 percenta na 2,1 miliardy dolárov. Nad dve miliardy sa dostali prvýkrát od roku 2012.
Príjmy z predplatného vlani vzrástli o 13,9 percenta na 1,4 miliardy dolárov. Oživili ale aj reklamné príjmy. Tie sa zvýšili na 497,5 milióna dolárov, čo je o 26,8 percenta viac ako v roku 2020, aj keď stále o 6,2 percenta menej ako pred pandémiou v roku 2019.