Americkému vydavateľstvo The New York Times stúpol v prvom štvrťroku čistý zisk o 8,9 percenta na 32,9 milióna dolárov (v prepočte 30,4 milióna eur). Denník v tomto období zaznamenal rekordný nárast digitálnych predplatiteľov, ktorý kompenzoval pokles tržieb z reklamy vyvolaný pandémiou. Čistý zisk aj tržby prekonali očakávania analytikov.
Tržby za prvý kvartál vydavateľstvu vzrástli o jedno percento na 443,6 milióna dolárov. Digitálnych abonentov denníku za prvé tri mesiace tohto roka pribudlo 587-tisíc a celkom ich teraz má okolo päť miliónov. Zahraniční predplatitelia tvoria 18 percent z tejto skupiny. Celkovo tlačenú alebo digitálnu verziu denníka na konci marca pravidelne odoberalo 5,8 milióna predplatiteľov.
Tržby za reklamu v prvom kvartáli klesli o 15 percent a generálny riaditeľ spoločnosti Mark Thompson uviedol, že v druhom štvrťroku očakáva vydavateľstvo pokles tržieb za reklamu o 50 až 55 percent.
Koronakríza potvrdila podľa agentúry AFP stratégiu skupiny, ktorá zvolila digitálne predplatné za hlavný zdroj tržieb, zatiaľ čo tržby z reklamy považuje iba za doplnok.
V marci server The New York Times zaznamenal 2,5 miliardy zobrazených webových stránok, čo znamená dvojnásobok oproti bežnej prevádzke.