Reality šou Farma dostala v jesennej sezóne aj svoju online nadstavbu. Každý pracovný deň po odvysielaní štandardnej televíznej epizódy mali fanúšikovia možnosť pozrieť si špeciálnu webovú talkšou Farma X-tra, v ktorej moderátor Martin Šmahel rozoberal to najzaujímavejšie z diania v jednotlivých epizódach so svojimi hosťami. Súčasťou relácie bol tiež extra obsah, ktorý diváci nemali možnosť vidieť priamo vo vysielaní, ale aj rôzne pikantné témy a kuriozity.
Všetkých 77 epizód Farmy X-tra dosiahlo prostredníctvom videoarchívu Markíza Plus a služby YouTube súhrnne vyše 6 miliónov zhliadnutí. Každá epizóda dosiahla v priemere takmer 80-tisíc zhliadnutí, pričom maximum dosiahlo vydanie z utorka 5. novembra 2019, ktoré doposiaľ zaznamenalo už vyše 611-tisíc zhliadnutí. Išlo o časť, v ktorej Martin Šmahel so svojimi hosťami, moderátorkou Farmy Evou "Evelyn" Kramerovu a hospodárom Martinom Bagarom, rozoberal fyzický útok súťažiaceho Mateja Jurkoviča voči ďalšiemu účastníkovi Farmy Rasťovi Mojsejovi. Táto epizóda pritiahla tiež k obrazovkám dovtedy rekordných 482-tisíc divákov. Prekonalo ju až finále reality šou, ktoré sledovalo 549-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Podstránka Farmy dosiahla v rámci televízneho portálu Markiza.sk v období od septembra do novembra 2019 v priemere až takmer 6,7 milióna zobrazení mesačne, čo je suverénne najviac spomedzi jesenných programov TV Markíza. Priemerne ju v danom čase navštívilo 588 085 reálnych užívateľov.
"Farma nám robí veľkú radosť nielen čo sa týka televíznej sledovanosti, ale fantasticky si počína aj v online prostredí. Ide o šou, ktorá mimoriadne efektívne prepája klasické lineárne vysielanie so sociálnymi sieťami, a významne pomáha celkovej návštevnosti nášho televízneho portálu Markiza.sk a videoarchívu Markíza Plus. Vznik špeciálnej online šou Farma X-tra bol preto logickým krokom, ako na tieto úspechy nadviazať a ešte viac ich umocniť," povedal Michal Borec, riaditeľ PR a marketingu skupiny Markíza.
Tohtoročná Farma s témou súboja západniarov a východniarov vyvrcholila v piatok 13. decembra 2019 o 20:30 finále, v ktorom si výhru vo výške 75 000 eur vybojoval súťažiaci Gabriel Sedláček. V oboch hlavných cieľových skupinách išlo o najsledovanejší piatkový program v rámci ponuky všetkých slovenských televízií. V strategickej cieľovej skupine 12-54 dosiahol finálový súboj sledovanosť 9,4 percenta a trhový podiel 30,9 percenta. Konkurenčný film Rozpoltený zaznamenal na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 12,4 percenta a šou Milujem Slovensko na Jednotke RTVS trhový podiel 16,6 percenta. Celkovo bolo na vyvrcholenie reality šou zvedavých 549-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Farma pokračuje online novinkou
Finálovým súbojom sa však tohtoročná Farma nekončí a ešte niekoľko týždňov bude pokračovať prostredníctvom ďalšej online novinky s názvom Život po Farme, ktorá bude sledovať osudy jednotlivých súťažiacich aj po skončení reality šou v televízii. Počnúc dneškom, pondelkom 16. decembrom 2019, budú môcť diváci sledovať, ako sa súťažiacim darí doma, v práci, a či sa budú stretávať s inými farmármi aj po skončení televíznej šou. Nová epizóda bude sprístupnená každý pracovný deň o 20:00 vo videoarchíve Markíza Plus.