„Je to výsledkom dlhodobého tlaku na všetky predajné miesta, kde ponúkame aj iný pohľad na udalosti okolo nás - navyše dva mesiace pred voľbami 2020. Záujem ničiť nás je od samého počiatku,“ píše Rostás v statuse.
Ďalším reťazcom bolo Tesco, ktoré spočiatku váhalo a tvrdilo, že je apolitické a rešpektuje právo na slobodu slova a prejavu. "Predajom žiadnych z tlačovín v našich obchodoch, ktoré ponúkame, absolútne nevyjadrujeme názor v mene našej spoločnosti, ani ohľadom tém, ktoré sú ich obsahom," uviedlo vtedy v reakcii. Po tlaku na sociálnych sieťach vyradilo Zem a vek v septembri minulého roka z ponuky.
Kaufland sa v tom období vyjadril, že reťazec spomínaný magazín z ponuky vyradiť nemieni: "Spoločnosť Kaufland nepodporuje cenzúru tlače a ani obmedzenia slobody prejavu, preto momentálne nemá v pláne stiahnuť uvedené periodikum z predaja."
Aktualizácia: Obchodný reťazec Kaufland sme oslovili s otázkami, aké boli dôvody tohto rozhodnutia a čo viedlo k zmene názoru. "Našu ponuku tovarov pravidelne prehodnocujeme a aj aktualizujeme či meníme. Našim zákazníkom sa snažíme ponúkať rôznorodý výber denníkov a časopisov, pričom však považujeme za potrebné zdôrazniť, že názory prezentované v týchto periodikách nereprezentujú automaticky názory a hodnoty, ktorými sa riadime," uviedol vo svojej reakcii Kaufland. Mesačné počty predaných výtlačkov časopisu neudáva.