Prieskum Discovery Communications
StoryEditor

Prieskum: Koronavírus mení aj mediálne správanie ľudí

19.03.2020, 06:00
Autor:
TASRTASR
Čas s médiami vzrástol z priemerne šesť a pol hodiny na viac ako sedem hodín denne.

Opatrenia nariadené vládou SR pre boj s novým koronavírusom sa podpisujú aj na konzumácii médií. Vo všeobecnosti médiám ľudia venujú viac pozornosti, a to najmä v prípade spravodajských kanálov. Vyplýva to z dát projektu adMeter prieskumnej agentúry Median SK na vzorke 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov.

Ľudia podľa prieskumu trávia viac času predovšetkým s elektronickými médiami, teda s televíziou, rozhlasom a internetom, na ktorý sa pripájajú prostredníctvom počítača, mobilov a mobilných aplikácií.

"Z priemerne strávených šesť a pol hodiny pred zavedením jednotlivých opatrení vzrástol čas s médiami medzi jednotlivými médiatypmi na viac ako sedem hodín denne," uvádza správa z prieskumu. V nedeľu 15. marca dosiahol strávený čas s médiami svoje maximum, a to necelých sedem a pol hodiny.

V nedeľu podľa prieskumu narástla sledovanosť televízie na necelých päť hodín v porovnaní s bežnými troma hodinami a 20 minútami denne.

​Maximá sledovanosti s výnimkou volebného víkendu (29. 2. a 1. 3.) dosiahli na konci minulého týždňa televízie Markíza, TV Joj, Jednotka aj TA3. "V nedeľu zaznamenali strmé nárasty predovšetkým Jednotka a TA3. Nadpriemerne trávili koncom minulého týždňa čas ľudia aj na weboch televízie Markíza a TV Joj," tvrdí Median SK.

Podľa očakávaní narástla predovšetkým sledovanosť večerného spravodajstva všetkých hlavných TV staníc. Najväčšie nárasty podľa prieskumu zaznamenali TA3 a Jednotka.

Čas strávený s rádiami zatiaľ zostáva až na tradičné výkyvy v rámci týždňa nezmenený a čas strávený s internetom v posledných dňoch minulého týždňa kolísal okolo obvyklej hodnoty dve hodiny denne. "S mobilnými aplikáciami to bolo dokopy takmer tri hodiny," doplnila prieskumná agentúra.

Z výsledkov vyplýva, že Slováci posledný víkend trávili rovnako viac času aj na platformách Facebook a Youtube, a to v priemere takmer 35 minút denne na Facebooku a viac ako 20 minút na Youtube. Narástol tiež čas, ktorý slovenská populácia trávila četovaním cez internet.

"Nárast stráveného času pozorujeme aj v prípade spravodajských webov. Najväčší nárast zaznamenali sme.sk a dennikn.sk. V nedeľu narástol dvojnásobne čas strávený v prípade sme.sk a trojnásobne v prípade dennikn.sk, v porovnaní s bežnými hodnotami," doplnila prieskumná agentúra.

01 - Modified: 2020-03-17 16:24:43 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Starší Slováci nedokážu odhadnúť stupeň ohrozenia koronavírusom 02 - Modified: 2020-03-18 06:32:40 - Feat.: 0 - Title: Prieskum: Iba pätina Slovákov pracuje z domu
01 - Modified: 2022-09-14 10:20:02 - Feat.: - Title: 2muse Talks: Dobrý prieskum dokáže priniesť kvalitné dáta a pomôcť aj v komunálnych voľbách 02 - Modified: 2022-08-19 03:43:01 - Feat.: - Title: Prieskum: Ktoré značky pív obľubujú Slováci? 03 - Modified: 2022-08-16 12:12:51 - Feat.: - Title: Prieskum: Sledujete profily svojich obľúbených značiek na sociálnych sieťach? 04 - Modified: 2022-08-15 17:37:13 - Feat.: - Title: Prieskum: Využívanie streamovacích služieb na Slovensku. Číslom jeden je Netflix 05 - Modified: 2022-08-08 10:50:17 - Feat.: - Title: Slovenská asociácia výskumných agentúr prijala nového člena
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. január 2023 19:04