StoryEditor

Aká bola návštevnosť slovenského internetu v roku 2019?

31.03.2020, 08:00
Autor:
redred
Online je 8 z 10 Slovákov a využíva internet ako médium.

Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia je najväčším digitálnym združením na Slovensku, ktoré spája slovenský online. Podľa aktuálne vydanej Správy o vývoji návštevnosti slovenského internetu v roku 2019 je online 8 z 10 Slovákov a využíva internet ako médium.

Reach IABmonitora (oficiálne meranie online návštevnosti) na slovenskej internetovej populácii je 87 percent, čo znamená, že 9 z 10 Slovákov, ktorí sú online, navštevujú stránky merané v IABmonitore.

IABmonitor

​Najviac ľudí stále pristupuje na slovenské weby cez počítač (2,7 mil.), za desktopom ako platforma nasleduje mobil (2,3 mil.) a najnižšia návštevnosť je cez tablet (1 mil.).

Celkovo v roku 2019 pristupovalo mesačne na slovenské weby 3 milióny užívateľov zo Slovenska vo veku 12 až 79 rokov a mesačne jeden užívateľ strávil browsovaním 8 hodín a 47 minút. Muži v decembri 2019 trávili na stránkach IABmonitora viac času ako ženy a boli aj aktívnejší v počte zobrazených stránok.

IABmonitor

​Inventory medziročne vzrástlo o 6 percent a tento rast bol spôsobený najmä rastom mobilného inventory o 21 percent. Inventory je dané počtom zrealizovaných zobrazených stránok (PV) na jednotlivých slovenských médiách zaradených do merania IABmonitor. Udáva aj potenciálnu veľkosť reklamného priestoru v prípade predaja reklamy na zobrazenia.

Počet vygenerovaných PV stúpal aj na tabletoch. Desktopové zariadenia zaznamenali v roku 2019 pokles vo výške 13 percent, čo je logické vzhľadom na čoraz väčšie využívanie telefónov na browsovanie internetom.

Spravodajstvo najnavštevovanejšie

Najnavštevovanejšie boli obsahové weby spravodajstva, obchodu, predaja a nakupovania a prvú trojicu uzatvára bulvár.

Jednotkou slovenského internetu boli v roku 2019 Aktuality.sk, ktoré patria prevádzkovateľovi Ringier Axel Springer SK. Na prvom mieste tak vymenili Azet.sk z roka 2018. Sme.sk, ktoré patrí do vydavateľského domu Petit Press, ostalo na druhej priečke tak ako v roku 2018.

Tretiu pozíciu potvrdil Zoznam.sk spoločnosti Zoznam, ktorá je tiež prevádzkovateľom média Topky.sk. Tým patrilo 10-te miesto. Pluska.sk (News and Media Holding) aj Hnoline.sk (Mafra Slovakia) si polepšili a predbehli portál Heureka.sk, ktorý rok predtým skončil na 4-tom mieste, v roku 2019 bol šiesty.

​Združenie pre internetovú reklamu IAB Slovakia je najväčším digitálnym združením na Slovensku, ktoré spája slovenský online. Aktuálne má 43 členov z radov vydavateľov, online médií, mediálnych agentúr, technologických spoločností a najnovšie aj zadávateľov reklamy. V meraní IABmonitor nie sú zapojení nadnárodní hráči ako Facebook, Google a v meraní aktuálne nie sú zahrnuté ani aplikácie.

01 - Modified: 2022-04-20 07:34:42 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov za prvý kvartál: Slabší marec potiahol silný začiatok roka 02 - Modified: 2022-03-07 08:31:54 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov: Skokanom februára je RTVS, spravodajstvo stúplo vo štvrtok 24.2. dvojciferne 03 - Modified: 2022-02-09 11:59:35 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov v januári: Zoznam bol opäť druhý, skóre si vylepšil televízny web Jojky 04 - Modified: 2022-02-09 09:52:52 - Feat.: - Title: Rok 2021 priniesol zmenu v top trojke publisherov aj nové weby 05 - Modified: 2021-12-08 18:52:42 - Feat.: - Title: Návštevnosť webov: V top trojke publisherov nastala zmena
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
19. apríl 2024 03:13