Aktuálna celospoločensky zložitá situácia v súvislosti s šíriacou sa pandémiou nového koronavírusu zvyšuje divácky záujem o aktuálne informácie. Tri najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti obsadili vo štvrtok 2. apríla večerné spravodajské relácie, ktoré odvysielala televízie Markíza.
Najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc sa stali Televízne noviny, ktoré v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov dosiahli sledovanosť 12,6 percenta a trhový podiel 33,4 percenta.
Hlavná spravodajská relácia Markízy bola divácky najúspešnejším programom štvrtka aj v širšej cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov, keď si ich nenechalo ujsť 678-tisíc divákov.
Druhé miesto v štvrtkovom rebríčku sledovanosti obsadila nasledujúca relácia Markízy Počasie, ktorá si v cieľovej skupine 12-54 pripísala sledovanosť 12 percent a trhový podiel 30,6 %. Aktuálne informácie o počasí Markíza sprostredkovala celkovo 666-tisíc divákom vo veku nad 12 rokov.
Večerný spravodajský špeciál Koronavírus: Mimoriadna relácia bol najsledovanejšou večernou reláciou z ponuky všetkých staníc. Diskusiu moderátorky Zlatice Švajdovej Puškárovej s premiérom Igorom Matovičom, odborníkmi z lekárskeho prostredia či herečkou Petrou Polnišovou sledovalo celkovo 537-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
V rebríčku sledovanosti v cieľovej skupine 12-54 relácii patrila tretia priečka s vysokým ratingom 10,9 percenta a trhovým podielom 26,2 percenta. Noviny špeciál zaznamenali na TV Joj v rovnakej cieľovej skupine trhový podiel 6,9 percnta a relácia Zlaté časy na Jednotke RTVS podiel na trhu 11,8 percenta.
Jednotkou na trhu bol v čase vysielania tiež nasledujúci komediálny seriál Horná Dolná, ktorého prvá včerajšia epizóda v cieľovej skupine 12-54 dosiahla sledovanosť 8,5 percenta a trhový podiel 23,6 percenta, čo ju vynieslo na štvrté miesto v štvrtkovom rebríčku sledovanosti. V rovnakom čase vysielaná relácia Na hrane zaznamenala na TV Joj v tejto cieľovej skupine trhový podiel 11,2 percenta.
Skupina Markíza (Markíza, Doma, Dajto) bola vo štvrtok v obchodnej cieľovej skupine 12-54 silným trhovým lídrom celodenne (share 30,3 %) aj v prime-time 19:00-23:00 (share 36,7 %), pričom v hlavnom vysielacom čase zaznamenala doposiaľ najvyšší trhový podiel od začiatku roku 2020.