Zvýšený divácky záujem o aktuálne informácie v čase pandémie nového koronavírusu naďalej pretrváva. Večerné spravodajské relácie televízií sa držia na najvyšších priečkach v rebríčku sledovanosti.
V pondelok 30. marca obsadili najvyššie priečky spravodajské relácie televízie Markíza. Najsledovanejším programom dňa v rámci ponuky všetkých slovenských staníc sa v oboch hlavných cieľových skupinách stali večerné Televízne noviny. Informoval o tom Lukáš Kočišek, PR manažér televízie Markíza.
V obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov dosiahli Televízne noviny nadpriemernú sledovanosť 13,9 percenta a rovnako aj trhový podiel 33,9 percenta. Súhrn najdôležitejších udalostí z domova i zo sveta si pozrelo celkovo 750-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Ďalšie najvyššie priečky v rebríčku obsadili nasledujúce spravodajské relácie Počasie a Športové noviny. Informácie o počasí sledovalo 655-tisíc a športové spravodajstvo 503-tisíc divákov vo veku nad 12 rokov.
Najsledovanejším nespravodajským programom dňa sa v cieľovej skupine 12-54 stal podvečerný seriálový hit Oteckovia, ktorý so sledovanosťou 10 percent a trhovým podielom 31,2 percent obsadil štvrté miesto v rebríčku sledovanosti. Pri obrazovkách Markízy bolo 497-tisíc divákov starších ako 12 rokov.
Mimoriadne opatrenia a zastavenie výroby v televíziách však majú dopad aj na seriálový hit Markízy, ktorý televízia tento týždeň definitívne sťahuje z vysielania. Poslednú epizódu Oteckov pred nútenou prestávkou odvysiela v stredu 1. apríla, od štvrtka 2. apríla obsadí podvečerný slot séria príbehov Rodinné prípady.
Nová turecká telenovela
Na obrazovkách televízie Doma s úspechom odštartovala turecká seriálová novinka Cennet. V oboch hlavných cieľových skupinách obsadila najvyššie priečky v rebríčku sledovanosti menších staníc. V cieľovej skupine 12-54 zaznamenala úvodná epizóda trhový podiel 6,1 percenta a nasledujúca druhá časť 6,3 percenta. V širšej cieľovej skupine 12+ to znamenalo 202-tisíc a 211-tisíc divákov.
Najviac divákov si seriál Cennet pripísal v cieľovej skupine mladých žien vo veku od 15 do 24 rokov, ktoré stanici Doma v čase vysielania seriálu zabezpečili priemerný podiel na trhu až 18,4 percenta.