Prevádzkovateľ sociálnej siete Twitter sa v prvom štvrťroku prepadol v dôsledku koronakrízy do straty 8,4 milióna dolárov. Je to ale menej, než čakali analytici. Tržby potom firme podľa jej dnešného oznámenia medziročne stúpli o tri percentá a počet používateľov sa zvýšil najrýchlejším tempom v doterajšej histórii podniku.
Twitter stratil v uplynulých troch mesiacoch jeden cent na akciu. Analytici odhadovali, že strata bude činiť dva centy. Tržby sa zvýšili o tri percentá na 807,6 milióna dolárov a tiež prekonali odhady.
V rovnakom období vlani bola firma v zisku, ktorý predstavoval 191 miliónov dolárov.
Počet denných používateľov siete, ktorým sa zobrazuje reklama, stúpol v uplynulom kvartáli medziročne o 24 percent na 166 miliónov. V porovnaní s predchádzajúcim štvrťrokom ich pribudlo 14 miliónov, čo je o dva milióny viac, než čakali analytici. Celkový počet aktívnych používateľov už firma nezverejňuje.
Twitter chce zraziť náklady, okrem iného znižovaním počtu zamestnancov. Už pred mesiacom varoval, že kríza síce zvyšuje záujem používateľov, ktorí na sieti vyhľadávajú informácie o koronavíruse, ale zároveň klesajú príjmy z reklamy, pretože zadávatelia šetria.
Na reklame zobrazovanej vedľa tweetov je pritom podnikanie spoločnosti, rovnako ako ostatných sociálnych sietí, založené.