Obrazovka televízie JOJ sa po piatich rokoch zmení. V sobotu 30. mája o 20:30 spúšťa televízia JOJ novú staničnú grafiku, ktorá sa stane súčasťou vysielania JOJky na niekoľko rokov.
„Naša krajina sa zmenila a spolu s ňou sa zmenila aj televízia Joj,“ vysvetľuje televízia. Zmeny, ktoré priniesol koronavírus, urýchlili prácu na novej podobe staničnej grafiky, ktorou sa kreatíva a marketing televízie zaoberali už niekoľko mesiacov.
"Televízny vizuál sme zosúladili s modernými grafickými trendami, ale predovšetkým s túžbou vyjadriť pocit spolupatričnosti medzi televíziou a jej divákmi. Ten výrazne zafungoval v súčasnom, krízou poznačenom období," uviedla hovorkyňa televízie Joj Lucia Kulihová.
Diváci najskôr zaregistrujú zmenu staničného claimu. Namiesto známeho „Zážitok vidieť“, ktorý vyjadroval zámer televízie ponúkať kvalitný obsah, prichádza televízia Joj s claimom „S vami“. Dáva ním najavo, že za najdôležitejšie považuje budovanie vzťahu so svojimi divákmi, poznávanie a zrkadlenie ich sveta. Nový claim doplnia subclaimy:
- Každý deň s vami
- Žijeme s vami
- Snívame s vami
- Zabávame sa s vami
- Iba s vami máme zmysel
Redizajnom prešlo aj logo JOJ. Špirála sa teraz objaví v bielom prevedení na farebných podkladoch, reprezentujúcich rôzne obsahové kontexty. Základný pohyb animácie grafiky vychádza naďalej z točivého pohybu špirály.
„Špirála loga Jojky je tvar, ktorý sa nachádza kdekoľvek v našom bezprostrednom okolí: nájdete ju na ulite slimáka, vo vodnom víre, v detaile rozrastajúcej sa rastliny, v slimákovi na konci huslí, do ktorého husliar vtlačil svoj nezameniteľný podpis. Špirála vznikne, keď opracujete drevo, vyčaríte účes krásnej dámy, alebo keď si vaše dieťa zastrúha farbičku. Je to náš svet – známy, plný istoty, v ktorom sa naše konanie odtláča do reality,“ opisuje zmeny televízia.
Iný bude aj layout obrazovky. Infografika (vekové ohraničenie, sledovaný program, nasledujúci program, injektáž) je umiestnená pre diváka neprehliadnuteľným spôsobom. Zmenou prešlo aj audiologo stanice a hudobný podklad, ktoré sú jemnejšie a podčiarkujú plynúcu grafiku na obrazovke. Filozofia zmeny staničnej grafiky televízie JOJ je vyjadrená v imidžovom spote a v ďalších subclaimoch, ktoré sa budú na obrazovke tematicky objavovať.
Na novej staničnej grafike sa podieľali kreatíva a marketing televízie JOJ:
- Riaditeľ kreatívneho oddelenia: Ondrej Garan Hutník
- Grafický vizuál a animácie: Radovan Hajdin, Ivan Kubove, Monika Kvaková, Ján Tokár, Jakub Jurášek
- Copywriter a režisér: Barbora Kardošová, Marián Kolík
- Produkcia: Erika Hrdlicová
- Hudba: Martin Zimányi
- Marketing: Ivana Semjanová