Youtube
StoryEditor

#StopHateforProfit: Firma Disney sa zapojila do bojkotu reklamy na Facebooku

19.07.2020, 08:40
Autor:
ČTKČTK
Disney bol v prvom polroku najväčším americkým inzerentom na Facebooku.

Americká mediálna a filmová spoločnosť Walt Disney drasticky znížila výdavky na reklamu na internetovej sieti Facebook. Stala sa tak ďalšou z mnohých spoločností bojkotujících túto sociálnu sieť kvôli nedostatočnému postupu proti nenávistným prejavom a falošným správam.

Informoval o tom denník The Wall Street Journal s odvolaním sa na zdroje oboznámené so situáciou. Podľa odhadov výskumnej spoločnosti Pathmatics bola firma Walt Disney v tohtoročnom prvom polroku najväčším americkým inzerentom siete Facebook.

Do bojkotu reklamy na Facebooku sa už zapojili stovky firiem, vrátane automobilky Ford Motor, reťazca kaviarní Starbucks či výrobcu spotrebného tovaru Unilever.

Asociácia NAACP bojujúca za práva nebelošského obyvateľstva, Liga proti hanobeniu (ADL) a ďalšie organizácie minulý mesiac vyzvali firmy, aby na nedostatočný postup Facebooku proti nenávistným prejavom a falošným správam reagovali tým, že počas júla nebudú na tejto sieti inzerovať.

Facebook podľa denníka The Wall Street Journal uviedol, že bude so skupinami bojujúcimi za ľudské práva a s rôznymi odborníkmi spolupracovať na vývoji ďalších technológií, nástrojov a postupov potrebných pre boj s nenávistnými prejavmi a falošnými správami.

Šéf spoločnosti Facebook Mark Zuckerberg začiatkom júla vyjadril presvedčenie, že zadávatelia reklamy sa na rovnomennú sociálnu sieť čoskoro vrátia. Ročné príjmy z reklamy na Facebooku sa pohybujú okolo 70 miliárd dolárov, sieť využíva vyše osem miliónov inzerentov.

Na to, aby firme vznikla výraznejšie finančná ujma, by bol potrebný trvalejší bojkot zo strany najväčších inzerentov, píše The Wall Street Journal.

01 - Modified: 2020-07-03 15:23:14 - Feat.: 0 - Title: Stopku Facebooku dal WebSupport, ale aj Volkswagen Finančné služby 02 - Modified: 2020-07-03 20:46:14 - Feat.: 0 - Title: Šéf Facebooku Zuckerberg: Zadávatelia reklamy sa čoskoro vrátia 03 - Modified: 2020-06-29 07:05:56 - Feat.: 0 - Title: Šéf Facebooku prišiel kvôli bojkotu reklamy o 7,2 miliardy dolárov 04 - Modified: 2020-07-15 13:28:14 - Feat.: 0 - Title: #StopHateforProfit: Má bojkot Facebooku zmysel aj na Slovensku? 05 - Modified: 2020-07-01 08:35:28 - Feat.: 0 - Title: Bojkot Facebooku naberá na sile. Tretina veľkých značiek preruší reklamu na sociálnych sieťach 06 - Modified: 2020-07-01 10:19:00 - Feat.: 0 - Title: Bojkot proti reklame na Facebooku silnie. Zapojil sa aj Volkswagen 07 - Modified: 2020-07-01 08:54:56 - Feat.: 0 - Title: Už aj Starbucks. Po Coca-cole a Unileveri sa pridávajú k bojkotu Facebooku ďalšie značky 08 - Modified: 2020-06-22 10:04:35 - Feat.: 0 - Title: North Face a Patagonia bojkotujú facebook. Stiahli všetky platené marketingové aktivity 09 - Modified: 2020-07-14 05:38:22 - Feat.: 0 - Title: Česká firma E.on stopla reklamu na Facebooku, pripojila sa k bojkotu #StopHateforProfit 10 - Modified: 2020-06-24 09:08:09 - Feat.: 0 - Title: Digitálna reklama na Google či Facebooku prekoná prvýkrát reklamu v televízii či tlači
01 - Modified: 2023-07-06 10:55:31 - Feat.: - Title: Adam Nochta: Pri nových médiách neustále experimentujeme a testujeme nové stratégie 02 - Modified: 2023-07-11 07:45:32 - Feat.: - Title: Twitter: Od spasiteľa socials po rekordéra úpadku 03 - Modified: 2023-03-03 08:35:36 - Feat.: - Title: Cielenie na Facebooku na mladých? Zabudnite, odporúčajú experti digitálnych agentúr. Čo funguje a čo už dávno nie? 04 - Modified: 2022-12-02 15:04:16 - Feat.: - Title: Trendy 2023: Sociálne siete čaká rast videa aj podcastov 05 - Modified: 2022-11-14 08:07:07 - Feat.: - Title: 4 novinky zo 4 sociálnych sietí: Veľká zmena pre administrátorov Facebook stránok
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
24. apríl 2024 04:38