Návštevnosť webov v tomto roku výrazne ovplyvnili parlamentné voľby a najmä koronavírus. Šírenie pandémie a s tým súviace mimoriadne opatrenia sa v marci podpísali na rekordnej návštevnosti, no v júli sa už situácia mení.
Väčšina webov z prvej dvadsiatky zaznamenala voči predchádzajúcemu mesiacu zníženie návštevnosti, výraznejšie nárasty zaznamenali len bulvárne weby. Vyplýva to z oficiálneho merania internetu IABmonitor.
V júli navštívilo slovenské weby 4 060 233 unikátnych návštevníkov, čo je o 1,5 percenta viac ako v júni, kedy ich bolo tesne nad hranicou 4 miliónov. Rekordným mesiacom tohto roka zostáva aj naďalej marec s takmer 4,7 milióna unikátnych návštevníkov, kedy najmä spravodajské portály prepisovali svoje rekordy. Aktuality a Sme v marci prvýkrát a doposiaľ jediný raz pokorili trojmiliónovú hranicu.
Prvá trojka bezo zmeny
Trojica najnavštevovanejších slovenských webov si v júli udržala zhruba rovnakú návštevnosť ako v júni, pohyby boli v rozmedzí desatín percentuálneho bodu. Najnavštevovanejším webom sú naďalej Aktuality z portfólia mediálneho domu Ringier Axel Springer Sk, dvojkou je portál Sme a trojkou Zoznam.
Skokani mesiaca
Najvyšší medzimesačný nárast si v júli pripísala Pluska vydavateľstva News and Media Holding, ktorá svoju návštevnosť zvýšila o 6,6 percenta a mesiac uzavrela s 2,2 milióna unikátnych návštevníkov. Po rekordnom marci a januári je to pre portál tretí najlepší tohtoročný výsledok. Pluska si tak siahla na štvrtú priečku v rebríčku, kde nahradila Bazoš. Inzertný portál sa v tomto roku kontinuálne drží nad dvojmiliónovou hranicou návštevníkov. Druhý najvyšší medzimesačný nárast na úrovni 5,3 percenta si pripísali Topky.sk patriace Zoznamu.
Pozície na šiestej a siedmej priečke rebríčka si vymenili Pravda a Čas. Čas dosiahol nárast o 3,4 percenta a na šiestej pozícii tak nahradil Pravdu, ktorá uzavrela mesiac s 3,2 percentným poklesom a po júni uzavrela aj júl pod dvojmiliónovou hranicou unikátnych návštevníkov.
Nárast o 0,8 percenta zaznamenal ešte spravodajský web HNonline.sk vydavateľstva MAFRA Slovakia, pod ktorý patria aj Cestovné poriadky či portál Stratégie. Udržal si deviatu pozíciu v rebríčku najnavštevovanejších webov.
Najvyšší pokles v rebríčku top 20 zaznamenal v júli Refresher, ktorý medzimesačne znížil svoju návštevnosť o 14,5 percenta. O 12 percent poklesla návštevnosť Denníka N, voči rekordnému marcu s návštevnosťou 2,33 milióna RU si portál v júli pripísal až 47 percentný pokles a necelých 1, 24 milióna unikátnych návštevníkov.
Dvojciferný pokles návštevnosti zaznamenali v júli aj portály Dobrenoviny.sk a spravodajský portál Noviny.sk patriaci televízii Joj.
TOP 20 najnavštevovanejších slovenských webov v júli:
Por. | Zmena voči júnu | Webstránka | jún 2020 (RU) | júl 2020 (RU) | zmena |
---|---|---|---|---|---|
1. | - | aktuality.sk | 2 673 230 | 2 669 637 | -0,1% |
2. | - | sme.sk | 2 444 590 | 2 429 075 | -0,6% |
3. | - | zoznam.sk | 2 336 011 | 2 337 763 | +0,1% |
4. | +1 | pluska.sk | 2 064 289 | 2 200 580 | +6,6% |
5. | -1 | bazos.sk | 2 073 406 | 2 058 709 | -0,7% |
6. | +1 | cas.sk | 1 899 895 | 1 963 936 | +3,4% |
7. | -1 | pravda.sk | 1 995 453 | 1 932 415 | -3,2% |
8. | +2 | topky.sk | 1 758 225 | 1 850 561 | +5,3% |
9. | - | hnonline.sk | 1 794 084 | 1 808 646 | +0,8% |
10. | -2 | heureka.sk | 1 843 708 | 1 770 879 | -4,0% |
11. | +1 | dnes24.sk | 1 644 612 | 1 597 032 | -2,9% |
12. | -1 | tvnoviny.sk | 1 652 240 | 1 549 792 | -6,2% |
13. | - | startitup.sk | 1 424 212 | 1 407 865 | -1,1% |
14. | +1 | joj.sk | 1 401 868 | 1 360 990 | -2,9% |
15. | +1 | markiza.sk | 1 337 624 | 1 260 207 | -5,8% |
16. | -2 | dennikn.sk | 1 403 377 | 1 235 435 | -12,0% |
17. | - | noviny.sk | 1 222 421 | 1 092 720 | -10,6% |
18. | - | refresher.sk | 1 207 530 | 1 032 575 | -14,5% |
19. | - | dobrenoviny.sk | 1 099 624 | 978 904 | -11,0% |
20. | -1 | azet.sk | 933 618 | 929 818 | -0,4% |