Televízia Joj po neúspechu Zlatej masky zmenila víkendovú programovú štruktúru. Sobotňajšie večery patria novému komediálnemu seriálu Uhorčík, ktorý dopĺňa Zlatá maska a nedele sú od októbra filmové.
Uvedenie Uhorčíka televízia avizovala už dlhšie. Po neúspechu Zlatej masky a slabšom rozbehu nových sezón seriálov Nový život a Prázdniny sa Jojke štart Uhorčíka mimoriadne vydaril.
Sledovanosť nového komediálneho seriálu vyskočila v obchodnej cieľovej skupine 12-54 ročných divákov na 9,1 percenta pri podiele na trhu 26,1 percenta, čo je najvyšší výkon spomedzi štartu všetkých jesenných televíznych noviniek. Tým na začiatku septembra neprialo teplé počasie, ich sledovanosť stúpala až časom.
Prvú premiérovú epizódu Uhorčíka si pozrelo 461-tisíc divákov nad 12 rokov, čo je druhý najvyšší počet z noviniek, ktoré uviedla na jeseň televízia Joj. Prvenstvo si drží prvá epizóda Zlatej masky s 508-tisíc divákmi pri obrazovkách. V ďalších epizódach už ich počet spadol na polovičné hodnoty a televízia reagovala na neúspech zábavnej šou jej stiahnutím z nedeľného hlavného vysielacieho času a presunutím na sobotňajšie večery do neskoršieho vysielacieho času. Zlatej maske však nepomohla ani vysoká sledovanosť Uhorčíka a jej výkon sa nezlepšil.
Markíza konkurovala premiére Uhorčíka kinohitom Justice League o tíme superhrdinov známych ako Liga spravodlivých. V cieľovej skupine 12-54 si pripísal sledovanosť 6,5 percenta a trhový podiel 20,5 percenta.
Jednotka RTVS uvádza premiérové časti zábavno-súťažnej šou Záhady tela, ktoré doplnil nový komediálny seriál Pumpa s Danom Heribanom a Michalom Kubovčíkom. Novinka Pumpa si našla svojich divákov a jej druhá epizóda pritiahla k obrazovkám dokonca viac divákov ako hlavný večerný program Jednotky Záhady tela. Tie si pozrelo 255-tisíc divákov nad 12 rokov, Pumpa ich mala 298-tisíc, čo je o 56-tisíc viac, ako mala prvá epizóda predchádzajúci týždeň. Záhady tela, naopak, medzitýždenne spadli o 85-tisíc divákov.
Lídrom nedele naďalej 2 na 1
Televízia Joj nasadila na nedeľné večery voči konkurenčnej šou 2 na 1 filmové premiéry. V nedeľu 4. októbra si pripísal Jurský svet: Zánik ríše sledovanosť 7,2 percenta a podiel na trhu 22,8 percenta v cieľovej skupine 12-54.
Šou 2 na 1 s hostkou Zuzanou Kubovčíkovou Šebovou si však udržala prvenstvo a voči predchádzajúcemu týždňu nabrala ďalších divákov. Zaznamenala sledovanosť 9 percent a podiel na trhu 25,4 percenta v obchodnej cieľovej skupine 12-54. Pri obrazovkách Markízy bolo 481-tisíc divákov, čo je o 66-tisíc viac ako pri predchádzajúcej epizóde. Jednotka RTVS uviedla minisériu Luisa Spagnoli, ktorú si pozrelo 178-tisíc divákov.
V piatok 2. októbra sa stal najsledovanejším nespravodajským programom dňa v cieľovej skupine 12-54 duel reality šou Farma, ktorá zaznamenala doposiaľ druhú najvyššiu sledovanosť 6,9 percenta od štartu aktuálnej 12. série a trhový podiel 21,2 percenta.
Milujem Slovensko si na Jednotke RTVS pripísalo rating 6,3 percenta s podielom na trhu 17,5 percenta. Milujem Slovensko však malo viac divákov v širšej cieľovej skupine divákov starších ako 12 rokov. Pozrelo si ho 409-tisíc divákov, Farmu na Markíze sledovalo 378-tisíc divákov, čo je taktiež druhý najlepší výsledok od štartu aktuálneho ročníka reality šou.