Americká spoločnosť Snap, ktorá prevádzkuje aplikáciu Snapchat, zvýšila v treťom štvrťroku medziročne tržby o 52 percent na 679 miliónov dolárov. Je to viac, než sa čakalo. Nad očakávania firme pribudlo aj nových používateľov
Spoločnosť, ktorá v koronavírusovej kríze ťaží z rastu záujmu o chatovanie a z prílivu reklamy na internet, to uviedla v tlačovej správe.
Akcie firmy v reakcii na rast tržieb aj počet používateľov spevnili o viac než 20 percent. V treťom štvrťroku zvýšil Snapchat počet denných aktívnych používateľov medziročne o 18 percent na 249 miliónov. Analytici spoločnosti Refinitiv očakávali rast na 244 miliónov. Pri tržbách, ktoré spoločnosť generuje predovšetkým z predaja reklamy vo svojej aplikácii, analytici v priemere čakali rast na 556 miliónov dolárov.
Snap je ale stále v strate, ktorá predstavuje takmer 200 miliónov dolárov. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka ju ale znížil zhruba o 27 miliónov dolárov.
Záujem inzerentov o reklamu v Snapchate zvýšili aj problémy konkurenčného Facebooku, ktorý čelil bojkotu v reakcii na zverejňovanie nenávistných prejavov na svojej sociálnej sieti. S neistotou sa potýka tiež aplikácia TikTok, ktorej hrozí zákaz činnosti v USA. Snap odhaduje, že vo štvrtom štvrťroku vykáže 257 miliónov aktívnych používateľov denne.