Televízia Markíza, Rádio Expres, denník Nový Čas, týždenník Plus 7 dní, dvojtýždenník TV Max a mesačník Záhradkár sú najčítanejšie a najsledovanejšie slovenské elektronické a printové médiá.
Vyplýva to z výsledkov národného prieskumu spotreby, médií a životného štýlu Market & Media & Lifestyle – TGI za druhý a tretí kvartál 2020, ktoré v piatok zverejnila spoločnosť Median Sk.
Prieskum realizovala na vzorke 4128 respondentov, občanov SR vo veku 14-79 rokov v termíne od 30. marca do 13. septembra 2020. Informovala o tom PR manažérka Linda Kleinertová.
Celková čítanosť celoštátnych denníkov dosahuje 30% populácie. Prvú pozíciu si drží Nový Čas so 14%, nasledujú denníky Plus jeden deň (6%) a Pravda (6%), na ďalších miestach potom Sme (5%), Hospodárske noviny, Denník N a Šport (zhodne 3%).
Podiel čítanosti týždenníkov na populácii je 31%. Najčítanejším je Plus 7 dní (5%), Báječná žena a Život majú zhodne 5%, Nový Čas pre ženy (4%), Slovenka, Eurotelevízia a Katolícke noviny dosiahli 3%. Sieť týždenníkov Regionálne noviny (Region PRESS) dosiahla 8% a sieť Petit Press MY noviny 4%.
V skupine dvojtýždenníkov predstavuje čítanosť 16% populácie. Najčítanejším titulom je TV Max (6%), za ním Relax (4%), Tele plus (3%), Bratislavské noviny, Žena a život aj Literárny život majú zhodne 1%. Sieť titulov ECHO Dvojtýždenníky má čítanosť 3%.
Podiel čítanosti mesačníkov predstavuje 43% populácie. Najčítanejším je Záhradkár (6%), to isté percento má aj Nový čas Krížovky, Zdravie (5%), Napínavé krížovky, Eva a Emma získali zhodne 4%, Urob si sám má 3%.
Celková počúvanosť rádií v parametri počúval včera predstavuje 59 % populácie. Prvú pozíciu si drží Rádio Expres so 17%, nasleduje Rádio Slovensko (15%), Fun rádio (10%), Rádio Europa 2 (8%), Rádio Vlna a Rádio Jemné získali rovnako 7%, Rádio Regina dosiahlo 5%.
V parametri počúval posledný týždeň je na prvých troch miestach rovnaké poradie, teda Rádio Expres (37%), Rádio Slovensko a Fun rádio zhodne 26%. Aj v parametri podiel na trhu sú na prvých troch miestach Rádio Expres (21%), Rádio Slovensko (19%) a Fun rádio (12%).
Sumárna sledovanosť všetkých televízií je 77%, televíziu v uvedenom období sledovalo 3,4 milióna divákov. Televízii Markíza s 39% patrí prvá pozícia, druhá je TV JOJ (28%), tretia verejnoprávna Jednotka RTVS (23%). Rovnaké poradie obsadili tieto tri televízne stanice aj v parametri podiel na trhu, TV Markíza (28%), TV JOJ (18%), Jednotka RTVS (14%).