Vojna Ruska s Ukrajinou sa, na rozdiel od podobných incidentov v minulosti, vo veľkej miere odohráva aj na sociálnych médiách. Dezinformačné kampane a podvody prispievajú k narastajúcemu informačnému zmätku, ktorý môže zmiasť, skresliť a zakryť to, čo sa skutočne deje v regióne východnej Európy.
Vzhľadom na túto skutočnosť a na úlohu, ktorú sociálne médiá v súčasnosti zohrávajú pri šírení informácií, musia sociálne platformy konať rýchlo, aby obmedzili akékoľvek zneužívanie svojich sietí na sporné účely. Mnohé z nich už prijali plány na zmiernenie niektorých prvkov zneužívania a dezinformácií.
Meta
Dá sa povedať, že Facebook je, čo sa týka aktuálnej vojny, stredobodom toku informácií cez sociálne médiá. Rusko má síce svoje vlastné platformy sociálnych médií a nástroje na odosielanie správ, aby oznamovali svoje činy a motivácie ruským občanom, no silu Facebooku si plne uvedomujú. Sociálna sieť má vo svojej databáze približne 70 miliónov používateľov v Rusku a 24 miliónov na Ukrajine. Čo je to približne polovica celkovej populácie každej kra...
Zostáva vám 85% na dočítanie.

