Televízne spravodajstvo RTVS bolo počas minulého roka najobjektívnejším na Slovensku. Za najobjektívnejšie ho označila štvrtina opýtaných, pričom svoju pozíciu si obhájilo v každom štvrťroku 2020. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu agentúry MEDIAN SK realizovanom v období október až december 2020.
Najviac respondentov, 24,3 percenta, uviedlo RTVS. Voči predchádzajúcemu kvartálu to predstavuje o 1,6 percentuálneho bodu viac.
Na druhú priečku sa prvýkrát dostala TA3, ktorú si zvolilo 20,3 percenta. Voči predchádzajúcemu kvartálu dôveryhodnosť spravodajstva TA3 stúpla o takmer jeden bod.
Televízia Markíza tak poklesla z druhej na tretiu priečku, uviedlo ju 20,2 percenta opýtaných. Televíziu JOJ spomenulo 18,2 percenta respondentov. Inú televíziu uviedlo 1,5 percenta opýtaných.
Respondenti v prieskume odpovedali na otázku „Ktorá televízia má podľa Vás najobjektívnejšie spravodajstvo?“. Respondenti mohli určiť len jednu televíziu, pričom takmer 15 percent respondentov sa k otázke nevyjadrilo.
Vývoj najobjektívnejšieho spravodajstva televízií v rokoch 2014 až 2020:
„Pandémia Covid-19 v minulom roku zasiahla celú spoločnosť a významne ovplyvnila aj fungovanie vo verejnoprávnej televízii a rozhlase. V rámci verejnoprávnej služby sme sa v prvom rade sústredili na informovanie verejnosti. Významne sme rozšírili rozsah spravodajstva vo vysielaní. Som veľmi rád, že nám diváci počas minulého roka preukázali svoju priazeň, čo odzrkadľujú nielen ocenenie dôveryhodnosti nášho spravodajstva, ale aj mimoriadne priaznivé čísla sledovanosti,“ vyjadril sa generálny riaditeľ RTVS Jaroslav Rezník.
Priemerná sledovanosť relácie Správy o 19.00 dosiahla v uplynulom roku hodnotu 361-tisíc divákov s priemerným trhovým podielom 18,6 percenta v cieľovej skupine 12+, čo predstavuje najlepší výkon za uplynulých 13 rokov. Sledovanosť hlavných správ RTVS je však v porovnaní s komerčnými televíziami výrazne nižšia, lídrom sú Televízne noviny Markízy a dvojkou Noviny TV Joj.
MEDIAN SK realizoval prieskum zameraný na najobjektívnejšie televízne spravodajstvo v slovenských televíziách v období október až december 2020. Na prieskume sa zúčastnilo 2070 respondentov vo veku 14 až 79 rokov.