TV Doma
StoryEditor

Rada udelila pokutu seriálu Cennet. Za nezosynchronizované titulky pre osoby so sluchovým postihnutím

10.03.2021, 17:45
Autor:
redred
Počas pandémie Rada ukladá sankcie na najnižšej zákonom prípustnej úrovni..

Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila na svojom stredajšom zasadnutí sankciu televízii Dajto a začala viacero správnych konaní. Počas pandémie, z dôvodu ekonomických dopadov spôsobených súčasnou situáciou na elektronické médiá, ukladala pri porušení zákona sankcie na najnižšej zákonom prípustnej úrovni. Počas pandemického obdobia bude, okrem výnimočných prípadov závažného porušenia zákona, takto postupovať aj naďalej.

Regulátor uložil pokutu vo výške 3 319 eur televízii Doma (vysielateľ Markíza-Slovakia) za to, že v seriáli Cennet, odvysielanom dňa 8. júla minulého roka, neboli titulky pre osoby so sluchovým postihnutím zosynchronizované so zvukovou stopou programu a nezachytávali hovorený prejav v programe spôsobom, ktorý by im umožnil porozumieť jeho obsahu. Zároveň text titulkov nebol zarovnaný na stred a čas ich zobrazenia nebol dostatočný na zabezpečenie ich čitateľnosti. 

Rada tiež udelila dve licencie, a to na celoplošné digitálne vysielanie televíznej programovej služby TV Anabela a Chuck TV.

Za neopodstatnené uznala viaceré sťažnosti, týkajúce sa napríklad objektívnosti a nestrannosti spravodajských a politicko-publicistických programov. Sťažnosti divákov sa týkali viacerých príspevkov v Správach RTVS a tiež relácie O 5 minút 12 zo 17. januára tohto roka, kedy bola hostkou relácie prezidentka Zuzana Čaputová a v druhej časti odborníci profesor Vladimír Krčméry, dátový analytik Ivan Bošňák a vedec Jaroslav Flegr. Rada uznala rovnako za neopodstatnené sťažnosti divákov na rozhlasovú reláciu Sobotné dialógy, konkrétne na januárové vydania, v ktorých sa stretli v diskusii poslanci Cigániková a Raši a v ďalšom ministerka Remišová a expremiér Fico.

Rada opäť apelovala na vysielateľov, aby zvážili s ohľadom na maloletých divákov vhodnosť typu programov, do ktorých vkladajú sprievodné informácie súvisiace s novým koronavírusom, ktoré môžu medzi maloletými divákmi vyvolať paniku.

01 - Modified: 2021-02-24 16:58:42 - Feat.: 0 - Title: Televízia Dajto dostala pokutu za Dva a pol chlapa 02 - Modified: 2021-02-10 15:45:35 - Feat.: 0 - Title: Rada pokutovala televízie. Za nesprávne označenie programov piktogramami a nečitateľné titulky 03 - Modified: 2020-12-02 13:18:04 - Feat.: 0 - Title: TV JOJ dostala pokuty za dabing a nevhodnú upútavku 04 - Modified: 2021-01-28 11:59:29 - Feat.: 0 - Title: Rada pokutovala televízie. Aj za upútavky na filmy
01 - Modified: 2022-07-07 10:44:30 - Feat.: - Title: Rada pre vysielanie a retransmisiu uložila vysielateľom štyri pokuty 02 - Modified: 2022-04-06 09:16:13 - Feat.: - Title: Regulátor v roku 2021 prijal takmer 600 sťažností na vysielanie televízií a rádií 03 - Modified: 2022-04-23 15:59:55 - Feat.: - Title: Regulácia sociálnych sietí je nevyhnutná. Nastaviť dobré pravidlá bude zložité 04 - Modified: 2022-03-24 12:09:06 - Feat.: - Title: Rada pridelila frekvencie novej rozhlasovej stanici Rock, rádio Viva vo výberovom konaní neuspelo 05 - Modified: 2022-03-21 09:31:11 - Feat.: - Title: O voľné rozhlasové frekvencie žiadajú 17 uchádzači, v jednom prípade o novú stanicu
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
22. máj 2024 04:26