Russia Today
StoryEditor

Britský mediálny regulátor odobral licenciu ruskej televízii RT

18.03.2022, 09:45
Autor:
ČTKČTK
Britská ministerka kultúry označila televíziu za „Putinov propagandistický stroj“.

Britský mediálny regulátor Ofcom odobral s okamžitou platnosťou vysielaciu licenciu ruskej štátom podporovanej spravodajskej televízii RT (Russia Today), ktorá pôsobí v zahraničí vrátane Británie. Úrad na Twitteri uviedol, že ju nepovažuje za spôsobilú na držbu licencie.

Ofcom preukázal, že je jednoduchým nástrojom britskej vlády, uviedla v reakcii na rozhodnutie RT. Televízia tiež obvinila regulátora, že jej odobral vysielaciu licenciu neprávom a pripravil tak britskú verejnosť o informácie.

„Ofcom ukázal britskej verejnosti aj medzinárodnej regulačnej komunite, že napriek dobre budovanej fasáde nezávislosti nie je ničím iným ako nástrojom vlády, ktorý sa podriaďuje jej vôli potláčať médiá,“ povedala agentúre Reuters zástupkyňa šéfredaktora RT Anna Belkinová.

K rozhodnutiu viedlo 29 prešetrovaní

Ofcom odobral ruskej televízii licenciu na vysielanie v Spojenom kráľovstve po tom, čo preveril nestrannosť jej spravodajstva o vojne na Ukrajine. Úrad uviedol, že k rozhodnutiu viedlo 29 prešetrovaní, na základe ktorých vyhodnotil, že RT nie je v súčasnej dobe zodpovedným vysielateľom.

Ofcom vzal do úvahy skutočnosť, že RT je financovaná ruským štátom, ktorý napadol susednú krajinu. Podľa regulátora hrali úlohu aj nové ruské zákony, ktoré de facto kriminalizujú akúkoľvek nezávislú žurnalistiku, ktorá sa odchyľuje od štátneho spravodajského naratívu, najmä v súvislosti s inváziou na Ukrajinu.

„Domnievame sa, že vzhľadom na tieto obmedzenia sa zdá byť nemožné, aby RT za týchto okolností dodržiavali pravidlá nestrannosti stanovené naším kódexom pre vysielanie,“ uviedol Ofcom. „Slobodu prejavu v tejto krajine tvrdo strážime a latka pre zásahy voči prevádzkovateľom vysielania je oprávnene nastavená veľmi vysoko,“ dodala výkonná riaditeľka úradu Melanie Dawesová.

Putinov propagandistický stroj

Šírenie tejto stanice a webu Sputnik už kvôli ich dezinformačnému obsahu zakázala Európska únia v rámci sankcií za ruskú inváziu na Ukrajinu. Kanál zmizol zo všetkých vysielacích platforiem v Spojenom kráľovstve už na začiatku mesiaca kvôli zákazu EÚ. Hoci Británia už nie je členskou krajinou, dvadsaťsedmička uvalila sankcie na satelitné spoločnosti, ktoré sídlia v Luxembursku a vo Francúzsku. Tie poskytovali vysielanie aj pre Britániu.

Britská ministerka kultúry Nadine Dorriesová kanál označila za „Putinov propagandistický stroj“. Keď prestal v Británii vysielať, vyhlásila, že dúfa, že sa na britské obrazovky nevráti.

01 - Modified: 2017-10-27 12:43:25 - Feat.: - Title: Twitter zakázal šírenie reklám agentúry Sputnik. Kvôli dezinformačnej propagande 02 - Modified: 2016-10-17 13:38:27 - Feat.: - Title: Ruskej štátnej televízii zmrazili v Británii účty. Porušovala pravidlá vysielania 03 - Modified: 2016-11-02 12:14:02 - Feat.: - Title: Britské médiá takmer spustili tretiu svetovú vojnu
menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
17. august 2022 00:05