Prima a jej obchodné zastupiteľstvo Prima Media Club zaviedli meranie reklamy, ktoré kombinuje výsledky kampaní v televíziách a on-line vrátane HbbTV. Projekt AdCross vyvíjala Prima so spoločnosťou Nielsen Admosphere a Českou televíziou viac ako dva roky a investovala do neho milióny korún.
„Týmto unikátnym projektom chceme ustanoviť jednotnú menu na meranie videa na českom trhu. Reagujeme na súčasný trend, kedy sa návyk divákov pri sledovaní televízie mení. Čím ďalej častejšie ľudia sledujú video obsah v on-line a na rôznych platformách – či už v IPTV (v televíznom vysielaní cez internet), na počítači, tablete alebo telefóne. Veľkej popularite sa teší aj spätná sledovanosť programov,“ uviedol generálny riaditeľ Primy Marek Singer.
Meranie na všetkých platformách
AdCross je lokálne vyvinutý produkt pre potreby českého trhu, ktorý umožňuje zmerať afinity cieľových skupín aj zásah videoreklamy a upútavok bez ohľadu na to, na akej platforme sa vysielajú. Dáta ohľadom sledovaných reklám sa pomocou meracích skriptov zbierajú a prepájajú s agregovanými a anonymizovanými dátami z Českého národného panelu, ku ktorým sa ešte pridáva sledovanosť z peoplemetrov, ktorú pre skupinu Prima dodáva ATO. Vďaka tomu vidí používateľ v softvéri Adwind Kite všetky dáta pohromade a môže ľahko vyhodnocovať úspešnosť kampane.
Obchodné zastupiteľstvo Prima Media Club už na začiatku roku 2022 zaradilo časť on-line video priestoru (digitálnych eGRPs) do TV balíčkov. AdCross tak klientom umožňuje vidieť výsledky za odbavenie televíznych kampaní.
Prima sa na začiatku roka dostala do sporu s O2 TV kvôli novým podmienkam vysielania jej kanálov, ktoré obmedzovali pretáčanie reklamy pri spätnom pozeraní. Prima preto chcela svoje kanály z ponuky O2 od marca odstrániť, neskôr termín odložila na začiatok júna. Podľa O2 si televízia kládla neprijateľné finančné podmienky. Neskôr O2 a Prima oznámili dohodu.