Trh streamovacích služieb sa pred necelým mesiacom rozrástol o ďalšiu službu. Spustila ju spravodajská televízia CNN pod názvom CNN+. Nový projekt chcel ťažiť z trendu rastúcej popularity streamovacích služieb a tiež zo stúpajúceho záujmu o predplatené digitálne spravodajstvo.
Službu CNN+ spustila na konci marca v Spojených štátoch a predplatiteľom ju ponúkala za 5,99 dolára (zhruba 5,40 eura) mesačne. Po mesiaci fungovania však kvôli nízkemu záujmu predplatiteľov skončí.
CNN pre novú službu najala stovky ľudí a pripravila desiatky relácií. Denne mala v pláne 8 až 12 hodín živého vysielania, interaktívne rozhovory aj vlastné dokumentárne seriály. Na podporu novej služby sa minulo približne 300 miliónov dolárov.
Štart CNN+ však nedopadol podľa očakávania spoločnosti Warner Bros. Discovery, pod ktorú spravodajská televízia patrí. Hoci si vedenie CNN myslí, že spustenie CNN+ bolo úspešné, vedenie Discovery má opačný názor.
CNN+ má zatiaľ na americkom trhu len približne 150-tisíc predplatiteľov. Spoločnosť preto pozastavila všetky marketingové výdavky pre CNN+ a prepustila dlhoročného finančného riaditeľa CNN Brada Ferrera. Nahradil ho súčasný finančný riaditeľ Discovery pre streamovanie a medzinárodné vysielanie Neil Chugani.
Koniec po mesiaci fungovania
Podľa portálu Axiox vedenie Warner Bros. Discovery zvažovalo, čo ďalej. Do úvahy prichádzalo začlenenie obsahu CNN+ do aplikácie CNN, kde by bola služba prístupná zadarmo a podporovaná reklamami, alebo vybudovanie jednej rozsiahlej služby v rámci HBO Max či Discovery+. Napokon sa vedenie spoločnosti rozhodlo o ukončení služby k 30. aprílu. Nákladný projekt tak skončí len mesiaci fungovania. Informovali o tom weby Variety a Los Angeles Times.
„Toto rozhodnutie je v súlade so širšou stratégiou spoločnosti Warner Bros. Discovery zameranou na priamy predaj spotrebiteľom,“ oznámil nastupujúci generálny riaditeľ CNN Chris Licht. „Na zložitom trhu streamovacích služieb chcú spotrebitelia jednoduchosť a komplexnú službu, ktorá im poskytuje lepší zážitok a prináša väčšiu hodnotu než samostatné ponuky,“ dodal.
Ambiciózne plány sa nenaplnili
Pôvodným plánom CNN bolo, aby sa CNN+ stala ziskovou za štyri roky. Do služby plánovala investovať 1 miliardu dolárov. Konkurovať chcela iným spravodajským kanálom, ako sú The Wall Street Journal a The Washington Post, ktoré majú na konte 2,9 milióna, respektíve 2,7 milióna digitálnych predplatiteľov.
Vedúci predstavitelia CNN+ pôvodne dúfali, že prilákajú 2 milióny predplatiteľov už v prvom roku a 15 až 18 miliónov v priebehu štyroch rokov.