Americká mediálna spoločnosť ViacomCBS zmenila názov na Paramount. Spoločnosť to oznámila spolu s výsledkami hospodárenia. Tie zaostali za odhadmi, akcie firmy tak po zverejnení výsledkovej správy prudko oslabili. Spoločnosť tiež uviedla, že sa pokúsi pomocou masívnych investícií upevniť si pozíciu na trhu so streamovacími službami.
Odhadla, že do roku 2024 bude mať 100 miliónov predplatiteľov svojich streamovacích služieb, čím zvýšila skorší odhad 65 až 75 miliónov zákazníkov. Do roku 2024 investuje do tvorby nového obsahu viac ako šesť miliárd dolárov (5,3 miliardy eur), čo je o jednu miliardu dolárov viac, než uvádzala doteraz.
Firma na trh streamovacích služieb nastúpila s oneskorením. Lídrom je Netflix, ktorý má okolo 222 miliónov divákov po celom svete. Po oslabení pandémie covidu-19 už diváci pribúdajú výrazne pomalšie.
Paramount plánuje urýchliť dostupnosť streamovacej služby Paramount+ na ďalších trhoch, uviedla spoločnosť v tlačovej správe. Zo slávnych filmových franšíz sa nových pokračovaní dočkajú napríklad Tiché miesto, Star Trek alebo Transformers.
Prevádzkový zisk vo štvrtom štvrťroku medziročne vzrástol o 145 percent na 2,66 miliardy dolárov. Tržby firma zvýšila o 16 percent na osem miliárd dolárov.
Vzhľadom na to, že z pohľadu zisku výsledky nenaplnili očakávania, akcie spoločnosť v stredu klesli až o 21 percent. Obchodovanie uzavreli prepadom o 17,8 percenta na 29,58 USD, a ocitli sa tak najnižšie za rok.