RTVS sa chystá na majstrovstvá sveta v hokeji. Ako informuje v materiáli pre zadávateľov reklamy, šampionát odvysiela na Jednotke a Dvojke vo vysokom rozlíšení (HD). Na Jednotke minimálne 15 zápasov vrátane všetkých so slovenskou účasťou a finálovej fázy.
V televízii sa okrem prenosov, štúdií a MS v kocke objaví aj klasická audiotexová súťaž Presilovka a archívne najlepšie zápasy z histórie MS. RTVS chystá aj seriál Zabudnutí "o bývalých známych hráčoch, ktorí už nie sú pri hokeji". Rovnako ako po minulé roky aj tentokrát odvysiela všetky zápasy so slovenskou účasťou tiež v rozhlase.
Media RTVS už predáva aj reklamný priestor. V porovnaní s predošlým rokom došlo k nárastu cenníkových cien. Za najdrahší spot – polminútový power break počas zápasu slovenského tímu – zaplatí inzerent 8 tisíc eur bez DPH, čo znamená medziročný nárast o tretinu. Media RTVS zvolila rovnakú stratégiu ako v minulosti: najskôr predáva reklamné balíky a obchodovanie mimo nich spustí až v apríli. Najdrahší balík stojí 151 200 eur bez dane. RTVS v ňom ponúka 94 spotov vo všetkých fázach šampionátu. Predikované GRPs je 504, mediálnu hodnotu balíka odhaduje na 252 tisíc eur.
Okrem klasických reklám sa Media RTVS pokúsi zužitkovať šampionát aj prostredníctvom sponzoringu – ponúka sponzoring zápasov, hokejových štúdií, časomiery pred prvým prenosom, audiotexovej súťaže Presilovka a ďalších sprievodných relácií. Opäť umožní aj product placement, či už aktívny alebo pasívny. Ak si to klient zaplatí, moderátor v športovom štúdiu môže piť konkrétnu minerálku, kávu alebo čaj, pracovať s notebookom s ľahko identifikovateľnou značkou, prípadne v štúdiu môže byť pri opakovaných záberoc použitý ako špecifický televízor. Cenníková suma za najdrahší 15-sekundový product placement počas slovenského zápasu dosahuje 7 500 eur bez dane.
Pred rokom mohla RTVS vyťažiť z MS v hokeji maximum: slovenský tím totiž postúpil až do finále, čo jej prinieslo nadpriemernú sledovanosť. Vo finále takmer padol historický peoplemetrový rekord, ktorý doteraz drží prvá SuperStar. Jednotka mala vo finálový večer prime-timový podiel 63 % v 12+, čo sa dovtedy žiadnej inej stanici na Slovensku nepodarilo.
Počas minuloročného šampionátu odvysielala RTVS podľa výpočtov TNS Slovakia celkovo 1 205 hokejových televíznych spotov. Sponzoring najviac využívali Škoda a Lidl, klasickú reklamu Škoda a Orange. Okrem nich sa na RTVS počas hokeja objavovali tiež reklamy na pivo Corgoň, Telekom, Fortunu či Ytong. TNS Slovakia odhaduje príjmy RTVS z reklamy a sponzoringu počas s MS v hokeji na takmer 2,4 milióna eur. Túto sumu však vypočítala na základe cenníkových cien a nezohľadňuje zľavy.
Majstrovstvá sveta v hokeji 2013 sa začnú 3. mája a vyvrcholia 19. mája. Hostiteľskými krajinami sú Fínsko a Švédsko.
Zdroj: Ivan Krasko