Mediálna skupina Central European Media Enterprises (CME) v prvom kvartáli 2014 zmenšila stratu, a to vďaka vyšším tržbám po tom, čo sa k nej vrátili inzerenti na najväčšom trhu v Česku.
Spoločnosť vlastniaca televízie v strednej a východnej Európe vrátane Slovenska, sa snaží dostať z najťažšieho obdobia vo svojej dvadsaťročnej histórii a sfinalizovala dohody so svojim hlavným akcionárom Time Warner.
CME spadla do hlbokých strát minulý rok, keď mnoho klientov v Česku odmietlo vyššiu cenovú stratégiu, ktorej cieľom bolo zmierniť straty na prudko sa prepadávajúcom trhu televíznej reklamy. Teraz získava späť klientov a znižuje ceny.
Tržby, ktoré rástli na piatich zo šietich trhov CME, sa medziročne zvýšili o 15,3 % na 153,1 milióna dolárov v 1. kvartáli 2014. Toto číslo je podobné, ako predpovedal Reuters v prieskume medzi analytikmi (153,7 milióna).
Na Slovensku boli výnosy v 1. kvartáli 2014 na úrovni 18,1 milióna dolárov, kým v 1. kvartáli 2013 to bolo 16,9 milióna. OIBDA dosiahla zápornú hodnotu: mínus 3,2 milióna. V prvom kvartáli 2013 bola v mínuse 3,6 milióna.
Hospodársky výsledok pred finančnými nákladmi, daňami, odpismi a amortizáciou (OIBDA) bola v mínuse 2,3 milóna, kým v prvom kvartáli 2013 bola mínus 20,7 milióna. Prevádzková strata spoločnosti tiež klesla na 14,4 milióna dolárov; v rovnakom období pred rokom predstaovvala 35,1 milióna.
"Prvý štvrťrok 2014 ukazuje konkrétne výsledky našich prevádzkových priorít vrátane zvýšenia príjmov z reklamy a poplatkov za distribúciu našich kanálov prostredníctvom káblových a satelitných platforiem," povedal co-Chief Executive Officer Michael Del Nin.
CME minulý týždeň dokončila sériu transakcií s Time Warner, čo zvýšilo podiel Warnera v CME na 75,1 %. "Po ukončení ponuky práv a súkromného umiestnenia a tiež po vyrovnaní záväzkov z našich dlhopisov splatných v roku 2016 zameriame našu energiu na prevádzkové činnosti, aby sme v priebehu tohto roku výrazne zlepšili našu finančnú situáciu," hovorí Del Nin.
Zdroj: Reuters, ik