Najsledovanejším seriálom Slovenska ostalo aj v jarnej sezóne 2014 Búrlivé víno. Od začiatku roka ho pozerávalo 764 tisíc divákov (12+), z toho 371 tisíc v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54 (rating 11,3 %, share 31,4 %).
Ako sa vyvíja sledovanosť Búrlivého vína, v ktorých cieľových skupinách bolo tento rok najsilnejšie? Čítajte nižšie.
Búrlivé víno odštartovalo rok dobrou sledovanosťou, keď sa január stal jeho najsilnejším mesiacom, odkedy sa vysiela v hlavnom večernom čase. Ďalšie mesiace klesal.
Trhové podiely sa v každom mesiaci udržali nad tridsiatkou. Ak sa pozrieme na jednotlivé epizódy, najslabšia bola v utorok 22. apríla, deň po Veľkonočnom pondelku, s 27,3 %. Maximum dosiahlo Búrlivé víno práve posledný týždeň pred odchodom na letnú prestávku: v pondelok 23. júna malo 34,6 %. Minulý rok mal seriál najvyššie podiely siahajúce až k 38 % v lete a na vrchole bol v konkrenčne slabšom júli. Markíza sa toho teraz vzdala - Búrlivému vínu dala prestávku a vráti ho na jeseň.
Týždenné trhové podiely v jarnej sezóne 2014 (12-54)
Búrlivé víno po dňoch (share, 12-54)
Vývoj mesačných podielov od nasadenie Búrlivého vína do prime-timu doteraz (12-54)
Vývoj mesačnej sledovanosti od nasadenie Búrlivého vína do prime-timu doteraz (12-54)
Ak vás zaujíma vývoj pred presunom Búrlivého vína do prime-timu, odporúčame správy Búrlivé víno: Čo za rok dosiahol seriál Markízy a Búrlivé víno: Ako pohlo trhom v novom čase.
Z hľadiska jednotlivých demografických skupín funguje Búrlivé víno prevažne u žien: v cieľovej skupine 12-54 tvoria skoro dve tretiny diváckej základne. Najsilnejším regiónom je prešovský.
Priemerný počet divákov 12+: 764 tisíc
Priemerný počet divákov 12-54: 371 tisíc (rating 11,3 %)
Priemerný share 12-54: 31,4 %
Najviac divákov 12-54: epizóda vysielaná v stredu 29. januára 2014, 20:30 (443 tisíc, rating 13,4 %, share 34,4 %)
Najvyšší share 12-54: epizóda vysielaná v pondelok 23. júna 2014, 20:29 (372 tisíc, rating 11,4 %, share 34,6 %)
Detailné dáta: priemer Búrlivého vína od januára do júna 2014
Parameter | Počet divákov | Rating | Share |
Deti 4 - 11 | 18 tisíc | 4,2 % | 21,1 % |
12+ | 764 tisíc | 16,4 % | 36,3 % |
12 - 54 | 371 tisíc | 11,3 % | 31,4 % |
12 - 34 | 142 tisíc | 8,1 % | 31,8 % |
35 - 54 | 229 tisíc | 14,9 % | 31,1 % |
55+ | 393 tisíc | 28,1 % | 42,6 % |
Ženy 12 - 54 | 233 tisíc | 14,3 % | 36,4 % |
Ženy 12 - 24 | 32 tisíc | 7,3 % | 36,5 % |
Ženy 25 - 34 | 54 tisíc | 12,7 % | 34,9 % |
Ženy 35 - 44 | 64 tisíc | 16,2 % | 34,3 % |
Ženy 45 - 54 | 83 tisíc | 22,5 % | 39,4 % |
Muži 12 - 54 | 138 tisíc | 8,4 % | 25,4 % |
Muži 12 - 24 | 24 tisíc | 5,6 % | 28,3 % |
Muži 25 - 34 | 32 tisíc | 7,1 % | 26,8 % |
Muži 35 - 44 | 42 tisíc | 10,5 % | 25,8 % |
Muži 45 - 54 | 39 tisíc | 10,8 % | 22,6 % |
Prešovský región 12-54 | 62 tisíc | 11,6 % | 35,7 % |
Nitriansky región 12-54 | 56 tisíc | 12,9 % | 32 % |
Žilinský región 12-54 | 56 tisíc | 12,3 % | 35,9 % |
Košický región 12-54 | 54 tisíc | 11 % | 28,6 % |
Banskobystrický región 12-54 | 49 tisíc | 12,1 % | 31,2 % |
Trnavský región 12-54 | 35 tisíc | 9,5 % | 27,6 % |
Trenčiansky región 12-54 | 35 tisíc | 10,4 % | 29 % |
Bratislavský región 12-54 | 24 tisíc | 9,6 % | 28,1 % |
zdroj dát: PMT/TNS SK
Zdroj: Ivan Krasko