StoryEditor

Pivný trh sa mení, netradičné príchute naberajú na popularite

27.04.2015, 09:30
Rastie napríklad spotreba zázvorového piva. Každý rok sú v móde nové príchute.

Spotreba miešaných nápojov s obsahom príchutí stúpa. V USA vzrástla napríklad spotreba zázvorového piva medziročne o 75 % v období od jesene 2013 do jesene minulého roka. Ukázal to prieskum Technomic's MenuMonitor. Aj na Slovensku sa chuť zázvoru stáva stále obľúbenejšou. Pri vytváraní nových príchutí sa v pivovaroch inšpirujú nielen na slovenskom trhu, ale čerpajú zo skúseností z celého sveta.

Každý rok sú v móde nové príchute, ktoré sa inšpirujú ázijskými, africkými, juhoamerickými chuťami, arómami, esenciami či korením. Každá krajina má navyše aj svoje špecifické chute naviazané na nejaké tradičné jedlo a nápojové zvyklosti.

Prečítajte si tiež:

"Sú príchute, ktoré sú všeobecne obľúbené a potom sú také, ktoré spotrebiteľov dosť polarizujú - buď chutia, alebo nie. Pokiaľ ide napríklad o zázvor, čerpáme z vynikajúcich skúseností z českého trhu, kde je tento variant obľúbený a má svoj okruh konzumentov," povedal manažér pre inovácie Pivovarov Topvar Marek Kostrna. Má o 50 % menej kalórií ako mnohé iné sladené sýtené nápoje. Neobsahuje umelé farbivá ani konzervanty.

Príprava nového produktu trvá vo väčšine prípadov približne šesť mesiacov. "Samozrejme, vždy čakáme, ako bude finálna príchuť prijatá tými najdôležitejšími, a to konečnými spotrebiteľmi. Neustále máme pri vývoji na pamäti, že prvoradá je kvalita a chuť," doplnil manažér značky Birell Luděk Baumruk.

 

Chcete byť pravidelne informovaní o dianí v brandži? Odoberajte bezplatný newsletter Stratégií.

Zdroj: TASR

menuLevel = 2, menuRoute = news/media, menuAlias = media, menuRouteLevel0 = news, homepage = false
30. apríl 2024 06:11