Ako sa darí kľúčovým slovenským seriálom Markízy a Joj? Doterajšie čísla ukazujú, že Búrlivé víno aj Divoké kone v porovnaní s jarnou sezónou klesli.
Nová séria Búrlivého vína má za sebou približne mesiac vysielania a podiely v reklamne dôležitej cieľovej skupine 12-54 sa pohybujú na úrovni 22 %. Pritom na jar malo 24 %, nehovoriac o jeseni 2014, kedy bez problémov prekračovalo tridsiatky. Seriál už pre Markízu nie je až tak vysoko nadpriemerný ako v minulosti. Samotná stanica dosahuje aktuálne v septembri celodenne okolo 23-23,5 %, kým večer vie priniesť aj 24,5-25 %.
Už na jar sa ukázalo, že „víno“ aj „kone“ majú podobného diváka. Oba sledujú skôr ženy, romantické zápletky dostali v scenároch dôležité miesto. V prípade Paneláku až taký veľký prekryv žánrový a divácky nenastával. Pre Joj to bolo spočiatku dobré: štartom Divokých koní priniesla seriál, ktorý efektívnejšie odoberal divákov konkurencii a v jarnej sezóne sa podielmi pohyboval na úrovni 20,8 %. A to bolo pre Joj nadpriemerné číslo – vyššie ako sezónu predtým Panelák.
No teraz na jeseň majú Divoké kone menej, iba 16,6 %. Pritom staničné priemery Jojky sa v septembri pohybujú okolo 18 % celodenne a 22 % večer. Treba však pripomenúť, že jej výsledky skresľuje Česko Slovensko má talent, doteraz nasadzovaný dvakrát týždenne. Keď pôjde len raz, výkony Joj sa zreálnia, čiže s najväčšou pravdepodobnosťou znížia.
Joj chystá veľkú zmenu, ktorá ovplyvní aj Divoké kone. Pôvodne denný seriál prechádza do režimu, v akom bola kedysi napríklad markizácka Ordinácia v ružovej záhrade: bude chodiť iba dvakrát do týždňa. Prečítajte si o tom viac.
Búrlivé víno - jar a štart jesene 2015
Divoké kone - jar a štart jesene 2015
Vývoj trhových podielov v aktuálnej sezóne (12-54, iba epizódy o 20:35/20:40)
Viac o jesennej televíznej sledovanosti už zajtra v Hospodárskych novinách.
zdroj dát: PMT/TNS SK. Výsledky sledovanosti zahŕňajú aj oneskorenú sledovanosť
Zdroj: Ivan Krasko