Vyjadrenie Jaroslava Haščáka je prekvapivé po tom, ako minulý rok Penta na Slovensku založila vlastnú mediálnu agentúru.
Jaroslav Haščák pre český server Mediar povedal: "Myslím si, že mediálne agentúry zaniknú." Haščák pochybuje o budúcnosti mediálnych agentúr najmä preto, že z pohľadu sprostredkovateľa medzi konečným zákazníkom a výrobcom produktu je z pohľadu biznis modelu zbytočná. Preto si myslí, že existencia mediálnych agentúr ako prostredníkov medzi inzerentami a vydavateľmi bude o niekoľko rokov minulosťou.
Jeho vyjadrenie je nepochopiteľné najmä preto, že spoločnosť Penta minulý rok založila na slovenskom trhu vlastnú mediálnu agentúru Media and Digital Services (MDS). Podľa slov Haščáka mediálku založili z jediného dôvodu, a to - chceli vniesť do trhu viac transparentnosti. Pod pojmom transparentnosť mal na mysli najmä to, za aké ceny sa dnes nakupuje, aké sú bonusy, zľavy, aká je marža. Jaroslav Haščák podľa portálu mediar.cz hovorí, že založenie mediálnej agentúry bol svojím spôsobom prieskum trhu bojom.
Stratégie oslovili v tejto súvislosti aj Martina Danka z Penta investments, ktorý na margo vyhlásenia Jaroslava Haščáka povedal: " Pán Haščák vyjadril svoj osobný názor v tom zmysle, že sa domnieva, že postupne nebude potrebné, aby medzi médiami a zadávateľmi reklamy pôsobili sprostredkovatelia. Povedal to v kontexte širšej diskusie k mediálnemu trhu." Danko zároveň hovorí o tom, že vyjadrenia pána Haščáka pre portál Mediar.cz nemajú žiadny súvis s minuloročným rozhodnutím zriadiť vlastnú mediálnu agentúru. "K tomuto kroku sme pristúpili predovšetkým z toho dôvodu, že naše dcérske spoločnosti sú významným zadávateľom reklamy na Slovensku (objem cca 12 mil. eur) a chceli sme, aby bol nákup mediálneho priestoru našich firiem riadený našou vlastnou dcérskou spoločnosťou. S vývojom našej mediálnej agentúry MDS sme veľmi spokojní a máme plnú dôveru v jej biznis model."
Mediálna agentúra Penty Media a Digital Services vznikla na Slovensku minulý rok v lete. Šéfom sa stal Michal Teplica, ktorý sem prišiel z agentúry Digita.sk. Na začiatku mediálna agentúra deklarovala, že vznikla najmä pre klientov, ktorých má v portfóliu Penta investments. Ich prioritou je podľa slov Michala Teplicu "plnohodnotne servisovať vlastnené entity Penty". Agentúra ale nevylúčila ani to, že k "Pente klientov" môžu pribudnúť aj bežní komerční klienti. To, o čom sa nehovorí oficiálne, sú reči vedené v kuloároch mediálnej scény a síce, že okrem Penty bude mediálna agentúra MDS postupne zastrešovať aj klientov z portfólia J&T.
Prečítajte si, ako komentujú vyjarenie Jaroslava Haščáka, zástupcovia mediálnych agentúr.
Zdroj: Mediar, pš