Zábavnú šou Milujem Slovensko uviedla RTVS prvýkrát na obrazovky 1. apríla 2013. Šou od začiatku uvádza moderátor Martin Nikodým, sekundujú mu dvaja kapitáni družstiev - Adela Banášová a Dano Dangl.
Milujem Slovensko patrí k najsledovanejším programom Jednotky, každou sériou si získava čoraz väčšiu popularitu u divákov. V čase vysielania poslednej (štvrtej) série bola relácia pravidelne trhovým lídrom, a to v cieľovej skupine divákov starších než 12 rokov, ale aj u mladších divákov (12-54).
RTVS si za šou Milujem Slovensko odniesla ocenenie v Telkáči roka 2015, stala sa najobľúbenejším televíznym programom.
Od piatka 2. septembra začne Jednotka vysielať už piatu sériu Milujem Slovensko. Šou budú v septembrové piatky na Markíze konkurovať reprízy Hornej Dolnej. Na Jojke to budú v prvej polovici mesiaca filmy a potom nová reality šou Návštevníci.
Koľko stojí zábava
Milujem Slovensko je formát vyrábaný podľa holandskej licencie I love my country od spoločnosti Talpa. RTVS si na šou kupuje od Talpy vysielacie práva na výrobu 16-tich častí v dĺžke 80 minút. Súčasťou licenčnej zmluvy sú aj tri reprízy relácie, vrátane jednej do 24-hodín. Podľa centrálneho registra zmlúv zaplatila RTVS spoločnosti Talpa za aktuálnu sériu 47 076 eur.
Okrem licencie platí RTVS aj za výrobu programu. Tú si externe objednáva u spoločnosti GoodTV. Podľa zmluvy zaplatí RTVS za výrobu 16-tich častí 761 526 eur bez dane z pridanej hodnoty, čo je 47 595 eur za jednu časť.
GoodTV vyrába pre RTVS aj relácie Naj dedinka Slovenska, Slovensko chutí alebo minulý rok Domov, sladký domov. Pre televíziu Markíza vyrába šou Dobre vedieť!
Aká bola sledovanosť
Prvú sériu Milujem Slovensko na jar 2013 si pozrelo priemerne 317 tisíc divákov, šou dosiahla priemerný podiel na trhu necelých 16 percent. V rámci 15-tich epizód televízia uviedla aj tri špeciály: hokejový, východniarsky a prázdninový.
Druhú sériu na jeseň 2013 už pozeralo priemerne 354 tisíc divákov, čo predstavovalo nárast počtu divákov o 11,7 %. Z 15-tich epizód odvysielala Jednotka dve špeciály - mikulášsky a vianočný.
Tretia séria na jeseň 2014 dosiahla priemerný 20 percentný podiel na trhu, pozrelo si ju 401 tisíc divákov. Súčasťou tretej série boli štyri špeciály - stredoslovenský, bratislavský, mikulášsky a silvestrovký.
Počas tejto série šou prvýkrát prekročila 400 tisícovú hranicu (17. októbra 2014) a odvtedy pod ňu neklesla. Silvestrovský špeciál 2014 dosiahol doteraz najvyššiu sledovanosť, pozrelo si ho 632 tisíc divákov. Jednotka mala počas vysielania relácie takmer 28 percentný podiel na trhu.
Štvrtú séria na jeseň 2015 už sledovalo priemerne 482 tisíc divákov, čo predstavovalo až 52 percentný nárast divákov voči prvej sérii. Milujem Slovensko zaujalo aj mladších divákov (12- 54), ktorí tvorili viac než polovicu divákov.
V rámci štvrtej série pripravila Jednotka tri špeciály - mikulášsky, vianočný a silvestrovský. Silvestrovský špeciál 2015, hoci nedosiahol sledovanosť spred roka, si pozrelo 573 tisíc divákov s podielom 26,3% v cieľovej skupine 12+. Bol to najvyšší výkon relácie počas štvrtej série, Milujem Slovensko sa stala aj najsledovanejšou nespravodajskou reláciou na Silvestra.
Šou diváci sledovali aj v reprízach, ktoré televízia vysielala začiatkom roka 2016. Jednotka dosahovala aj počas ich vysielania trhové podiely cez 20 percent. Relácia Milujem Slovensko priniesla okrem sledovanosti RTVS aj zvýšenie príjmov z predaja reklamy, keďže od jesene mali komerčné televízie vypredaný svoj reklamný priestor.
Séria | Počet divákov 12+ | Podiel 12+ |
Štart 1. série (1. 4. 2013) | 362 tisíc | 14,20% |
Priemer 1. série | 317 tisíc | 15,90% |
Štart 2. série (6. 9. 2013) | 241 tisíc | 12,20% |
Priemer 2. série | 354 tisíc | 17,10% |
Štart 3. série (5. 9. 2014) | 336 tisíc | 18,00% |
Priemer 3. série | 401 tisíc | 20,00% |
Štart 4. série (4. 9. 2015) | 396 tisíc | 19,60% |
Priemer 4. série | 482 tisíc | 23,90% |